kolmapäev, oktoober 19, 2016

Õppetöö kolmes ruumis

Olin oma toas ja õppisin võõrkeele sõnu. Tabelis oli ühe eestikeelse sõna vasteks teine eestikeelne sõna. Mõtlesin, et mis sellest, ma ei õpi võõrkeelt, vaid tabelit. Koolis olin vist ühel viktoriinil saanud esikoha mina ja teise koha Sander, teisel viktoriinil esikoha Sander ja teise koha mina. Olime arvanud, et kui meie pingis on tulemused umbes ühesugused, siis kogu klassil. Hiljem oli selgunud, et meie olimegi kaks klassi kõige paremat. Läksin kooli kirjanduse tundi, mida andis Volmer. Ma ei pakkinud kodus ranitsat, vaid võtsin kaasa need asjad, mis parajasti kotis olid. Seal olid ainult kahe või ühe aine asjad. Võibolla tuli koolipäeva jooksul tühje vihikuid juurde osta. Tänaseks oli üks raamat läbi lugeda, aga mul oli lugemata, sest mul polnud meeles. Mul ei olnud kunagi enne meeles õppida, kui vastavat teemat oli juba tunnis arutatud. Ma kirjutasin õppimise vihikusse üles, aga kodus ei olnud meeles üleskirjutatut lugeda. Võidi öelda, et see tuleb sellest, et ma kirjutan eri aine õppimise erinevatesse vihikutesse, mitte ühte päevikusse. Aga varem ma olin kirjutanud päevikusse ja siis polnud ka olnud meeles seda lugeda. Ütlesin, et ongi hea, et õppimine meelest läheb, sest kõike õppida nagunii ei jõuaks ja kui teaks, et midagi on õppimata, siis ei saaks magada. Volmer rääkis, et meie klass oli temaga varasemal korral nii valju häälega vaielnud, et hääled olid kostnud aknast tänavale. Tund sai läbi. Järgmine pidi olema vene keel klassis 112 ja teisel rühmal 111. Ootasin oma ruumi sissepääsemist, teine rühm oli juba klassiruumis sees. Kõik, kes seal klassis olid, läksid Kristerit sünnipäeva puhul õnnitlema. Praegu oli jaanuari algus, minu teada Kristeri sünnipäev oli veebruari algul. Tund hakkas pihta. Seda andis õpetaja Velleramm. Õpetaja ja üks tüdruk ütlesid mulle mõlemad, et mina ju vene keelt ei õpi, sest olin sellest õppeainest varasemas klassis loobunud. Ütlesin, et eelmine aasta ei õppinud, see aasta õpin. Olin vahepeal kodus vene keele oskust parandanud. Panin lauale kolm ülikooli raamatukogust laenatud venekeelset raamatut. Üks tüdruk kutsuti jutustamist vastama. Mina veel nii hästi jutustada ei osanud. Valisin kolmest lauale pandud raamatust välja Saksamaa ajaloo kohta käiva ja tegin selle lahti.

0 vastukaja: