reede, jaanuar 05, 2018

Informatsioon ja mõtted

Eile olin pärast tööpäeva lõppu unine ja tahtsin silmi puhata, seetõttu olin pikali. Kümne ja üheteistkümne vahel panin raadio mängima, et oodata täistunnisignaali ja siis nõusid pesema minna. Aga täistunnisignaali ma ei kuulnud, kui kella pealt kontrollima läksin, oli juba kuskil 11.40. Pesin nõud 14 minutiga ära ja seejärel lugesin kahte ajalehte. "Eesti Päevalehes" kirjutati, et üks psühhiaater mõisteti selle eest süüdi, et ta olevat patsienti valest kohast puudutanud. Minu meelest puudutamisest hullem oli, et ta olevat kutsunud üles abielurikkumisele. Minu meelest kui praegu on levinud kallistamine, siis see on ka puudutamine. Ma ise küll ei kallista, ma ei tea, kuidas see täpselt käib. Sellepärast peab mõni mind võibolla ka ebaviisakaks. Ühel korral räägiti mulle, et pikkade pükste kandmine olevat halvem kui lühikeste, sest pikkadel pükstel minevat põlved kotti. "Eesti Päevalehe" loos ka psühhiaater mäletas, mis patsiendil seljas oli, ma mäletan paremini lauseid, mis inimesed ütlevad. "Eesti Päevalehest" lugesin veel klassivenna artiklit, kes kritiseeris Laulva revolutsiooni aegseid laule ja nõudis asemele võõrkeelseid. Mõned inimesed võibolla enam ei mäleta, millist hirmu tunti Nõukogude ajal, kui eestlaste osakaal Eestis aasta-aastalt vähenes. Kui Nõukogude võim ei oleks lõppenud, oleksid eestlased kodumaal tõenäoliselt juba vähemusrahvus ja ENSV oleks asendatud ANSV-ga. See oli ka oluline põhjus, miks võitlesin Euroopa Liitu astumise vastu, sinna astumisega kaotati uuesti sisserändepiirangud liidukaaslastest. Eurolistis oli tänagi mõttevahetust. Arutati inimeste sarnasuse ja erinevuse ning iibe küsimusi. Kontrollisin üle, et sama ühiskonna piires on kõrgema haridustasemega inimestest suurem protsent abielus ja seetõttu on neil ka rohkem lapsi. Keskaegses Euroopas oli ilmselt vastupidi.

0 vastukaja: