teisipäev, jaanuar 09, 2018

Väliseestlaselt tellimine

Vaatasin mängu, kus sai aukude sisse erinevat värvi nuppe panna. Oranži värvi ei olnud kasutatud. Mul hakkas sellest kahju, seetõttu panin uuel mängul oranži keskele. Ümber tegin erinevat värvi nuppudest järjest suuremaid raame. Algul tegin terved raamid erinevat ühte ja sama värvi nuppudest, aga ümbritsevatel suurematel raamidel hakkasin kasutama raami koosseisus erinevat värvi nuppe. Need ei külgnenud samas enam teise sama värvi nupuga mitte ainult oma raamis, vaid ka sellega ristisuunas.

*
Vennad mängisid peitust. Klaus oli peitnud ennast vannituppa. Ta oli nähtav, aga ta oli endale mõned taime moodi esemed ette pannud, et ta oleks vähem inimese moodi ja raskemini äratuntav. Olin ükskord ka ise nähtavasse kohta taburettide alla peitnud ja esialgu märkamata jäänud. Lõpuks vaatas otsija ka vannituppa, leidis Klausi teistest peitjatest hiljem üles ja hakkas naerma. Mõtlesin, et Klaus on varem ka seda tüüpi peidukohtadesse peitnud ja teistest raskemini leitav olnud.

*
Mul oli Soome markasid. Nüüd oli üle mindud eurodele. Osasid markasid sai veel eurode vastu vahetada. Ma ei teadnud, kas ka neid. Soome markade vahetamiseks oleks võinud olla automaat, kuhu margad sisse panna ja see otsustaks, kas ta eurosid vastu annab. Üks väliseestlane oli avaldanud nimekirja, mis asju tal on. Olin selle nimekirja alusel tellinud talt ühe vana tema toimetatud ajalehe numbri, kus oli kirjutatud mind huvitaval ajalooteemal. Nüüd oli saadetis mulle kohale jõudnud. Rebisin ümbrise lahti ja selle seest tuli välja ajalehe koopia. See oli teisel materjalil kui originaalajaleht, mitte paberil, vaid kilel. Mul oli pakis veel sellise ümbrise moodi asju. Ükskord olin selle mehe käest juba ühe asja tellinud ja polnud seda veel näinud. Kui seda mainisin, siis öeldi mulle, et see asi on ühes mul käes olevatest ümbristest. Rebisin nüüd selle ka lahti. Välismaalane oli kirjutanud kaaskirja, et ta tänab, et ma hoiatasin, et ma tellin happetuumapommi. Arvasin, et ta on saatnud nii kanget hapet, et see ei tohi mingil juhul naha peale sattuda. Aga saadetist avades lendas sellest hape käte peale ja põrandale laiali, vähemalt esialgu käenahaga midagi ei juhtunudki. Võibolla oli nahk muudest materjalidest vastupidavam. Üks poiss hakkas põrandal olevasse happesse teist ainet tilgutama. Ta ei saanud kallata kõike korraga, muidu oleks järgnenud plahvatav reaktsioon. Ka tilgutades tõusid pritsmed kõrgele. Imestati, et poiss saab niimoodi tilgutada.

0 vastukaja: