reede, aprill 13, 2018

Rahulikumad mõtted

Geograafia eksami asendasin keskkoolis uurimistööga. Peale uurimistöö kirjutamise tuli seda ka inglise keeles kaitsta. Kaitsmisel rääkisin, et Põhja-Itaalia ja Lõuna-Itaalia võivad eralduda eraldi riikideks. Ainsaks probleemiks pidasin seda, mida teha Rooma linnaga. Ülikoolis tegin Rooma ajaloo eksami. Rooma oli algul linnriik. Pidime pähe õppima Rooma kuningate nimed, kuigi pole kindel, et nad päriselt olemas oleks olnud. Esimene kuningas oli Romulus ja kõige meeldejäävama kõlaga nimi oli Numa Pompilius. Hääldus oli Nuuma. See kõlab nagu nuumama või puuma. Ükskord oli meil raamat kaslaste kohta, kus erinevad peatükid olid erinevate kaslaste liikide kohta. Seda ma mäletan, et tuleb kirjutada 'kaslane', mitte 'kasslane', sest tegemist on kaashäälikuühendiga. Kuigi mõnele inimesele võib see reegel mõjuda eksitavalt, sest võib tekkida ettekujutus, et sõna tuleb sõnast 'kas', mitte 'kass'. Ma olen sellises talus suvitanud, kus oli palju kassipoegi. Koju ema ei tahtnud kassi või koera, et ei peaks nende järelt koristama, aga seal talus poleks kassidel nagu üldse väljaheiteid olnud. Seal olid ka sead, aga seaväljaheidetest ma ka midagi ei mäleta. Lehmakooke ja kanakakat olen küll näinud. Või milline sõna kõlaks kanaväljaheidete kohta kõige viisakamalt? Kanamuna tuleb ka kana seest välja. Mulle näidati hiljuti reklaami, kus olid kanamunad värvitud veel lihavõtetest hilisemal kuupäeval. Tänavu langes lihavõttepüha kokku 1. aprilliga, aga keegi aprillinalja ei teinud.

0 vastukaja: