teisipäev, mai 08, 2018

Ajalooraamatud ja linnakaardid

Sain teada, et Piirimäe on kirjutanud rohkem raamatuid kui ma seni lugenud olin. Ma olin lugenud raamatut Prantsuse revolutsioonist, aga nüüd sain teada, et ta on kirjutanud ka raamatu Napoleonist ja veel vähemalt ühe paksu raamatu, millest ma varem ei teadnud. Piirimäe oli raamatus kirjutanud, et ühes riigis toimus revolutsiooni ajal meeleavaldus, mis kestis üks tund. Siis oli meeleavaldusele lõpp tehtud. Selle revolutsiooni kohta oli Piirimäe kirjutanud, et see toimus ainult umbes 50 aastat pärast Eesti revolutsiooni. Mõtlesin, et tavalisele inimesele on see pikk ajavahemik. Loengus oli Piirimäe öelnud, et räägib kordamiseks. Nüüd hakkas tunduma, et ta pidas silmas, et ta kordab seda, millest on raamatus pikemalt kirjutanud. Ta oli nähtavasti eeldanud, et üliõpilased teavad neist raamatutest, aga mina polnud teadnud. Võibolla ta oli neid raamatuid semestri esimeses loengus maininud, aga ma polnud kuulanud piisavalt tähelepanelikult ja polnud tahvlile näinud. Ühes loengus polnud ma midagi üles kirjutanud, Piirimäe oli must loengu lõpul mööda kõndinud, aga polnud etteheiteid teinud. Ma ei rääkinud üldse, aga kirjutada võisin pikalt. Mõtlesin, et tegelikult ma kirjutan ka ainult mõõdetud koguses. Mõtlesin hakata kirjutama uut uurimistööd Piirimäe juhendamisel. Olin välja mõelnud kaks erinevat teemat, aga polnud veel otsustanud, kumma ma neist valin. Mõtlesin, et kirjutaks töö kavandi ebamäärase, nii et mõlemad variandid jääks lahti. Sõime sööklas. Tristan läks teisest lauast toitu juurde võtma. Talt nõuti, et ta selle sinna tagasi paneks. See oli olnud Tristani enda soov, et selline söökla tehtaks, aga nüüd hakkas ta korda rikkuma. Sousti sees olid kaalika tükid. Mulle keedetud kaalikas ei maitsenud, aga toores maitses. Vaatasin, et need kaalika tükid sousti sees on üsna toored. Aga ma ikkagi ei võtnud neid. Tristan kritiseeris keskaegseid linnu. Ühel kaardil oli keskaegsete linnade võrgustik. Linnad olid nimetuse järgi väga pisikesed, aga need paiknesid üksteisele vahetus naabruses, nagu oleksid kõik üks linn. Teisel kaardil olid keskel suured hooned ja nende ümber imepisikesed elumajad. Need olid nii väiksed, et ühte majja mahtus sisse vaevalt üks inimene. Need inimesed olid majadest välja tulnud ja seisid nende juures.

0 vastukaja: