neljapäev, august 16, 2018

Rootsi ajast tahvlile

Ühes majas oli algamas maleturniir. Aga täna olid osad maja wc-d avarii tõttu suletud, avatud olid ainult kaks kõrgemal korrusel asuvat. Seetõttu võis turniir venima hakata. Käisin ülemisel korrusel ja jõudsin mänguruumi, kui voor juba käis. Raskusi oli ka sobivate nuppude leidmisega, sest kõik vajusid ümber. Lõpuks kui leidsin ühe enam-vähem mängimiskõlbliku komplekti ja algseisu peale panin, ei olnud minu vastane ikka veel saabunud. Teistel laudadel sai juba esimese vooru mäng läbi, aga meie polnud veel alustanud.

*
Istusin auditooriumis keemia tunnis. Direktor kutsus ühe õpilase tahvli ette vastama. Kui ta oli vastamise lõpetanud, ütlesin, et ma pean keemiat kordama, mõnda ülesannet ma oskan lahendada, aga mitte kõiki. Direktor kutsus, et ma siis tahvli ette harjutama tuleksin. Seda ma ei tahtnud. Läksin siiski. See oli ajaloo tund ja mind oli vastama kutsunud ajaloo õpetaja. Hakkasin kirjutama tahvlile lugu Rootsi ajast. Kirjutasin, et Rootsi aeg algas aastal 1561, aga mitte veel kogu Eestis. Edasi laienes Rootsi võim üle kogu Eesti. Need, kes olid algul Rootsi võimu poolt, pettusid selles hiljem ja hakkasid soovima Vene võimu. Kui venelased Tartut piirasid, siis üks mees sissepiiratud linnas tegutses venelaste huvides. Kirjutasin põhiliselt eelloost, põhiasja mainisin alles lõpus. Mulle oli eraldatud kolmandik tahvlist, kaks kolmandikku oli antud ühele tüdrukule kirjutamiseks. Märkasin, et osad minu kirjutatud read algavad tüdruku alal. Palusin vabandust.

0 vastukaja: