teisipäev, september 25, 2018

Fašismi vastamine

A. Must ütles, et ma räägiks fašismist. Ise läks ta ruumist välja. Mina hakkasin rääkima, et ühes tähenduses on fašism lihtsalt sõimusõna. Näiteks Vene sõjaväes ütlesid venelased eestlasele, et me ei taha sind peksta, aga peame, sest sul on fašisti nimi. Nad üldse ei analüüsinud fašismi mõiste tähendust. See sarnaneb sellele, kui eesti poisid ütlevad, et nemad venelastega ei räägi, aga kui kuulevad, et venelase koeral on venekeelne nimi, siis hakkavad ikkagi selle eest pahandama. Rääkimisse tuli paus. Ootasin edasirääkimisjärge oma Kaunase puiestee trepikoja ees. Tõnu valmistus mind kuulama maja teise otsa juures. Mina hüüdsin, et tuul tugevneb, nii kaugele enam ei kosta. Tõnu küsis, mida ma ütlesin. Kordasin, ja ta tuli lähemale. Lähemaletulija oli Mari S. Jätkasin rääkimist, et kooliajal ma arvasin fašismi sõnast paremini, sest klassivennad mängisid fašiste. Nad üldse ei hakanud mõtlema, kas nad on päriselt fašistid või parodeerivad. Tahtsin lisada, et järele mõeldes sain aru, et fašismi põhimõtted ei ole minu põhimõtted. Aga poole lause pealt ärkasin.

0 vastukaja: