neljapäev, november 01, 2018

Etteantud pealkirjad

Ülesanne: kirjutada kiiresti 4-realised luuletused pealkirjadega "Kevad", "Suvi", "Oktoober" ja "November".

Lahendus:

1) Kevadel ma sündisin
ühel aastal minevikus.
Praegusesse kõndisin
tolle suhtes tulevikus.

2) Suvel vahel ilm on palav,
mõnel maal on rahvas kaval:
paneb ümber valge lina,
jätab välja ainult nina.

3) Lehti langeb puudelt maha,
igaüks veel lund ei taha,
aga üks päev seda sadas,
siis kui minu silm veel magas.

4) Isal tuleb sünnipäev,
heliseb siis telefon.
Vastu võtan hoopis mina,
küsitakse: "Kes seal on?"

Järgmine ülesanne: kirjuta iga luuletuse kohta 3 lauset kommentaariks.

Lahendus:

1) Enne kõndimist hakkasin siiski roomama ja see ei juhtunud veel esimesel elukuul. Peale kõndimise olen ka jooksnud ja istunud. Aga ajas liikumine võib toimuda teistsugusel viisil kui ruumis.

2) Araablastel võib jääda meestel katmata terve nägu ja naistel olla ka nina kaetud. Kui valge peegeldab kuumust paremini kui must, miks siis neegrid tunnevad ennast Aafrikas paremini kui valged? Eestis peetakse tervislikuks natuke päevitamist.

3) Üks päev hiljuti nägin tõesti lumesadu, aga kui ma seda nägin, siis ma järelikult olin ärkvel. Luuletus võib olla küll üldistavam ja käia mõne varasema või tulevase aasta kohta. Mina see polnud, kes lumesadu ei tahtnud.

4) Enne isa sünnipäeva tuleb venna sünnipäev. Viimasel ajal olen pidanud isa sünnipäeval vähem kõnesid vastu võtma kui varem, sest osad helistavad nüüd mobiiltelefonile. Üks aasta võtsin isale mõeldud õnnitluskõne vastu kuu aega varem, sest helistaja ajas kuud segamini.

0 vastukaja: