kolmapäev, veebruar 26, 2014

Sirglõik

Ema võttis minu sahtlist õpilaspileti ja rebis sellelt foto küljest, et ma laseks selle uuele õpilaspiletile liimida. Ütlesin, et ma otsustan ise, kas ma selle uuele õpilaspiletile panna lasen ja kas ma endast uue foto teha lasen. Kui ema vanalt õpilaspiletilt foto küljest rebib, siis läheb õpilaspilet veel koledamaks. Koledaks oli ta läinud sellepärast, et oli kulunud. Mul oli sahtlis mitu vana õpilaspiletit. Samuti oli seal ümbrik kirjaga, mis oli adresseeritud linnamuuseumile. Olin mõelnud, et kui Helina mu kirjadele ei vasta, siis kirjutan kellelegi teisele. Aga valmis kirjutatud kirja olin jätnud posti panemata. Ma ei tahtnud, et ema seda ümbrikut näeks. Sahtlis oli veel neli pakki kaarte. Mõtlesin, et ostaks veel ühe kaardipaki ja kingiks vennapoegadele. Praegu mängisid vennapojad mänguasjadega. Läksin muuseumi. Püüdsin leida uksesiltide järgi, kuhu ma pean keerama. Aga kui ma õiget silti ei näinud, siis keerasin mälu järgi. Kõigepealt küsisin teed.

*
Tõnu rääkis, et ta küsis psühhiaatrilt, mis nähtus see on, kui üks mees õpib iga päev sedelitelt inglise keele sõnu, juba 50 aastat, aga ikka selgeks ei saa. Tõnu lisas, et mina olen samasugune. Vastasin, et kõike ei tea keegi. Vanaema ütles, et tema teab inglise keelest südamlikumaid sõnu. Ta mõtles lasteraamatute sõnavara, aga nimetas ka ühte Shakespeare'i näidendit. Meil lähenesid teistkordset keskkooli lõpueksamid. Mul ei saanud need nii hästi minna kui esimene kord, sest nüüd kulus osa aega vennapoegade hoidmisele. Eelmine kord õpitu oli meelest läinud. Aga nüüd piisas riigieksami sooritamiseks ühest punktist, selle oleksin kätte saanud. Õpetaja Holts kutsus eksamiks valmistujaid täna pärast tundide lõppu kooli matemaatikaülesandeid lahendama. Mõtlesin, et ma pean valmistuma mitmeks erinevaks eksamiks, kõigi jaoks korraga ei ole aega. Hakkasin lugema algusest peale põhikooli matemaatika käsiraamatut. Seal kirjutati, et ringi ühest servast teiseni tõmmatud joont nimetatakse sirglõiguks. Järgmisel leheküljel lisati, et sirglõiguks on lubatud nimetada ka teisi asju. Oli näha, et autorid ei ole ise ka kindlad, kui õiged teised definitsioonid on. Oli toodud kolm seletust sõna sirglõik kohta. Ühe järgi oli see läbi kahe ringi tõmmatud joon. Mõtlesin, et kui ma üheksandas klassis selle käsiraamatu läbi lugesin, siis tundus, et saan kõigest aru, aga praegu ma kõigest aru ei saa. Siis ma kas olen rumalamaks jäänud või mulle üheksandas klassis ainult tundus, et ma aru saan. Kui olin keskkooli ajal keskkooli matemaatika käsiraamatut lugenud, siis ma polnud kõigest aru saanud. Võibolla siis olin paremini aru saama hakanud, et ma aru ei saa. Ülikooli füüsika sisseastumiseksamil oli küsitud neid asju matemaatika kohta, millest oli raske aru saada.

0 vastukaja: