neljapäev, veebruar 13, 2014

Loen ajalooallikaid ja ajalooraamatuid

Praegu loen "Sakala" esimest aastakäiku aastast 1878. Terveid numbreid ma läbi ei loe, aga igast numbrist midagi. Üle poole aastakäigu on juba läbi. Ta hakkas ilmuma märtsis ja ilmus kord nädalas. Praegu olen oktoobris. Eile lugesin artiklit, kus keegi kirjutas, et selle eest on igal pool hoolt kantud, et tema raamat poodidesse hallitama jääks. Keegi oli teda kritiseerinud. Ma olen küll negatiivse arvustuse peale raamatu ostnud. Kui negatiivne arvustus ilmub, siis saab vähemalt teada, et raamat on olemas. Ja kui kritiseerib arvustaja, kellega tavaliselt ei ole nõus, siis tema kriitika võib mõjuda kiitusena. Tänapäeval võib olla probleeme sellega, kas raamat võetakse üldse müüki. Minu ema oli kuskilt lugenud, et mõnda raamatut on müüdud ainult üks eksemplar. Mul oli ka ühe raamatuga viiest probleeme müüki jõudmisega, aga see ripub vähemalt võrgus üleval. Kahte võrguarvustust olen selle kohta lugenud, nii et kellenigi see raamat vähemalt jõudis. Raamatukokku samuti, kust seda on ka laenatud. Esitlusel oli inimesi piisavalt. Müüki mitte jõudmise põhjused ei ole mulle teada. Ühte poeketti olevat jõudnud, aga kui ma seal poes ise käisin, siis ma teda riiulis ei näinud. Eile hakkasin lugema uut Mussolini elulugu. Samas sarjas ilmunud Hitleri elulugu ma lugeda ei tahtnud, sest olin temast varem juba justkui liiga palju lugenud, aga Mussolini puhul tunnen suuremat kohustust, sest kirjutasin temast magistritöös ja ülikooli lõputöös. Raamatu eessõnas ütleb autor, et raamat on tema elutöö kokkuvõte. Mina nii negatiivset tegelast oma elutööks ei tahaks pidada. Aga kuna magistritöö on vist minu kõige mahukam raamatukogust kätte saadav teos, siis võib keegi seda minu peateoseks pidada. Tegelikult magistritöö oli hõredate ridadega, äkki on ajalooteemaliste unenägude raamatus veel rohkem tähemärke. Kuigi sellel on lehekülgede formaat väiksem. Aga seda ma ühes feisbuki sissekandes oma peateoseks nimetasin. Üks inimene ütles mulle, et kui ma ühe unenäoraamatu olen välja andnud, siis rohkem ma neid anda ei saa. Teine soovitas, et ma annaks välja raamatu maleteemalistest unenägudest. Kolmas oli arst ja soovitas raamatut arstidest unenägudes. Aga neid mul eriti ei ole või siis need ei ole nii meeldivad, et raamatusse panna. Täna nägin unes malemängu, kreeka keelt, ümber järve jooksmist või kõndimist ja väljasõitu ühte maakohta. Aga unenägudest jäid meelde nii lühikesed jupid, et eraldi unenäosissekannet täna ei tule.

0 vastukaja: