laupäev, veebruar 22, 2014

Muudetud algseisud

Mõtlesin, et nüüd ma olen maleklubist nii kaua puudunud, et on aeg jälle sinna kohale minna. Lähen sinna ja ütlen, et nüüd mängime malenuppudega kodu. Mõtlesin, et panen peale algseisu, kus on ainult etturid ja ratsud. Võidab see, kes lööb esimesena vastase viimase nupu. Ratsusid panen peale kaks korda tavalisest rohkem. Või seda ma olen juba proovinud, see oli igav, seetõttu panen peale kummalegi kaheksa etturit ja kaks ratsut, mis asuvad tavalistel algväljadel. Võin proovida ka seisu, kus peal on etturid ja palju vankreid. Vankrilõppmängud on viigilised, aga vaataks, mis juhtub siis, kui vankreid on palju. Aga mul kodus väga palju malenuppude komplekte ei ole, kust lisavankreid võtta. Hakkasime mängima seisu, kus etturid olid tavalistel algväljadel ja ülejäänud nupud pikkadel diagonaalidel. Laua peal lamasid kahvlid. Lõin ühe kahvliga vastase nupu, nii et kahvel jäi laua sisse püsti. Vastane lõi seejärel ühe käiguga mitu nuppu. Mõtlesin, et hakkan mängima algseisu etturite ja ratsudega, kus ratsud ei ole mitte tavalistel kohtadel, vaid valgel a3 ja h3, mustal a6 ja h6. Või ma mängin algseisu, kus valge ratsud on e4 ja d4, mustal e5 ja d5. Kõige parem on vist alustada käiguga f4. Lippe ei saa väga palju peale panna, sest vastaste etturid kohtuvad. Kui alustada käiguga f4, siis paneb must esimesel käigul valge etturitele ratsuga kahvli. Võibolla peaks valge ise esimesel käigul ratsukahvli panema. Näitan seda seisu Pärnitsale. Ma võin lauale panna ka algseisu, kus ühe poole ratsud on e4 ja d5, teisel d4 ja e5.

0 vastukaja: