reede, oktoober 17, 2014

Tagasivõetud käigud

Laual oli seis, kus odad olid kõrvuti mittetavapärastel väljadel ja nende ees olid etturid, nii et odad polnud mängus käinud. Üks maletaja võpatas seda nähes ja pani odad tavalisse algseisu. Küsisin, kas ta ei kannata Fischeri malet. Ta vastas, et ei kannata. Olime maletrennis. Mulle tehti ettepanek hakata käikude üles kirjutamisega mängima. Ütlesin, et käike üles kirjutades ja ilma kellata. Ütlesin, et nüüd ma mõtlen nii põhjalikult. Mul olid valged. Vastane tungis avangus lipuga peale. Ajasin teda etturitega eemale. Vastane käis Lc2 ja läks jalutama. Tegin käigu, aga siis vaatasin, et nüüd lööb vastane puhtalt oda b1. Võtsin käigu tagasi. Tegin uue käigu, aga vaatasin, et siis lööb vastane lipu d1. Võtsin selle käigu ka tagasi. Nüüd alles nägin, et saan võita lipu käiguga Ld1:c2. Vastane polnud eelmiste käikude tagasivõtmist märganud, aga selle käigu peale alistus. Nüüd sain aru, et Lc2:d1 oleks olnud ühtlasi ühekäiguline matt. Erik ütles mulle, et mul jäi jälle punkt panemata. Vastasin, et ma võitsin mõlemad mängud. Vastane arvas, et lipp on kõige tugevam nupp ja ründas ainult lipuga. Minust arvati näo järgi alati, nagu ma kaotaksin. Pealtvaatajad vaatasid ainult kohani, kus vastane saab otsustava paremuse, aga ei vaadanud, et ma võtan käigu tagasi.

0 vastukaja: