neljapäev, oktoober 16, 2014

Ajaloolastest maletajad

Minu vanaisa Herbert Ligi õpetas ülikoolis ajalugu ja mängis malet. Mina olen tegelenud samade aladega. Vanaisa suri aastal 1990, mis oli ühtlasi minu maletrenni mineku aasta. Maleklubides lisaks male mängimisele aetakse ka juttu. Eriti hea meel on mul olnud, kui on saanud rääkida ajaloost, sest kodus töötades puutun muidu teiste ajaloolastega vähe kokku. Päevakeskuses käis vahepeal mängimas ajalooõpetaja Puis, keda minu vanaisa oli õpetanud. Puisi sõnul on maletajate hulgas ajaloolasi vähe. Nüüd on ta ise ka surnud. Ülikooli maleklubi esimees Sander õppis viimased viis aastat Tartus ajalugu ja arheoloogiat, aga sellest sügisest õpib Tallinnas. Ajaloolastest on maleturniiridel lootust kohata veel Lompi, kes saadab ka ajaloolistidesse kirju, millele olen sageli vastanud. Ajalugu mitte õppinutest on maleklubides ajaloost kõige rohkem rääkinud Ojaste, nii oma mälestusi Teisest maailmasõjast ja metsavendlusest kui ka sellest, mida ta raamatutest lugenud on.

0 vastukaja: