kolmapäev, aprill 11, 2007

Unenäod poliitikast ja õppimisest

Roheliste laev sõitis kitsasse ojja. Edasi ei saanud ta sõita, sest oja muutus juba liiga kitsaks. Seda oleks saanud laiendada, aga rohelised ei pidanud laiendamist õigeks. Kui seisin oja põhjas, tekkis selle koha peale sügavam auk. Rohelised hakkasid oja kaardistama. Strandberg ütles, et me oleme seda oja varem ka näinud. Ütlesin, et jah, see oli vist roheliste laevaretke ajal. Aga siis hakkas mulle tunduma, et ma eksin, sest kõrval olev tee ei olnud Emajõgi, vaid raudtee. Roheliste laevaretk oli toimunud aasta 1988 paiku. Aasta 1988 sügisel kuulutati Eesti suveräänseks. Mõned arvavad, et suveräänsus on sama mis iseseisvus, aga suveräänsuse väljakuulutajad ei teadnud ise ka, mida nad selle all mõtlesid. Vaatasin kroonikat 1988. aasta suve sündmuste kohta. Seal oli välja toodud, et ilmus Rauna raamat "Wake up". Öeldi, et kahjuks. Vaidlesin vastu, et see ei olnud kahjuks, sest tol ajal oli Raun veel korralik inimene ja ei arvanud veel, et kodanikuõigused peavad olema ainult punkaritel. Pealegi oli see tema parim raamat. Üks mees, kes elas Supilinnas ja tundis Rauna, ütles, et Raun ei ole kunagi korralik inimene olnud. Mees sülitas mulle Rauna kiitmise eest juustesse. Mõtlesin, et sellest raamatust peab olema ilmunud mitu trükki, sest selles väljaandes, mida mina lugesin, oli juttu ka hilisemast ajast kui 1988. aasta suvi.

Oli matemaatika tund klassis 301. Üks tüdruk lahendas tahvlil ülesannet, mina lahendasin sama ülesannet vihikus. Sain tüdrukuga umbes sama vastuse. Matemaatika õppimise tegi raskeks see, et korrutusmärgina kasutati risti asemel punkti. Nii ei olnud tahvlilt hästi näha, kas tegemist on kahe arvuga, mida on omavahel korrutatud, või ühe ja sama arvu erinevate numbritega. Lauri N. tegi järeltööd. Kui ta selle ära andis, siis ta ütles, et kahjuks kirjutas ta lahenduse kogemata vihiku kaanele. Aga õpetaja sai aru, et asi on selles, et Lauri oli töö juba kodus ette valmis kirjutanud. Õpilased kasutavad aastast aastasse samu trikke, mida õpetajad juba tunnevad. Olin lõpetanud ülikoolis ajaloo eriala ja järgmisena mõtlesin minna õppima matemaatikat. Töötama oleksin hiljem hakanud ikkagi ajaloolasena, kuid matemaatika õppimine oleks muutnud mu mõtlemise täpsemaks ja oleks tulnud kasuks ka males.

0 vastukaja: