Üks tüdruk kirjutas mulle, et ta tahtis mulle kirja saata, aga ei saanud, sest läks kellegagi koos maaliini bussile ja see osutus valeks bussiks. Ühes peatuses läks ta maha ja teisele bussile, aga see osutus ka valeks, nii et ta ei saanud siis ka kirjutada.
Näidati erinevate inimeste kujutisi, aga osadele üldse ei reageeritud. Meenutati, et Hjalmar Mäe oli sarnanenud Churchilliga. Mõlemad kerkisid esile sõjapropaganda ameti juhtidena, kuid sõja ajaks olid mõlemast saanud rahupooldajad. Tõnu kontrollis, mida ühed mehed lugenud on. Nad ei olnud küsitud asju lugenud. Tõnu ironiseeris isegi selle üle, kui nad olid mõne materjaliga tutvunud, aga mitte korralikult lugenud. Tegelikult oli Tõnu ise ka need väliseesti kirjandusajakirjad alles esimest korda isa toast saanud. Toomas sõidutas meid kesklinna. Autost väljudes kukkusin käpuli ja mul oli raske püsti saada, aga Toomas mind ei aidanud, sest tal oli kiire edasi sõita. Mina tahtsin minna kultuursesse linnaossa, aga läksime hoopis Pariisi ärilinnaossa. Panin ühes majas enda jaoks vaasi roosid, aga minu kõrval istuv laps tahtis hoopis kiivit lõikuda. Ütlesin, et see teeb kiivi koledamaks. Lõikajale endale võib lõikamine meeldida.
Algas geograafia tund, mis toimus minu toas. Panin lauale malenupud ja lugesin vihikust ühe tunni osa üle. Kätt vihiku järele sirutades ajasin osad nupud ümber. Õpetaja pani nupud karpi tagasi. Ta tegi seda hooletute liigutustega, nii et ma oleks pidanud üle lugema, ega mõni nupp kaduma ei läinud. See osa, mida ma vihikust kordasin, ei olnud viimase tunni osa. Õpetaja ütles minu loetud osa kohta, et see on meil selge, aga viimase tunni osa mitte. Hakkasime viimast osa uuesti harjutama. See toimus ühes klassiruumis. Õpetaja joonistas tahvlile skeemi. Ta ütles, et selle riigi sõjaväest on üks protsent natsionalistid. Meie pidime leidma lahenduse küsimusele, mida valitsejad tegema peavad. Keegi pakkus, et natsiolalistide nooli tuleb juurde joonistada. Tristan ütles, et see pole üldse õige asi, et kõik natsionalistid ei ole. Mina pakkusin, et võimud võiksid ilma jahutada. Õpetaja ütles irooniliselt, et siis peaks vähem kütma. Mul oli veel selline lahendusvõimalus, et must kuningas võiks käia väljale d3.
Läksin kooli. Seal toimus õpetaja juhtimisel vestlusring, kus õpilased rääkisid neid vaevavatest õuduselamustest. Kõigepealt oli hulk aastaid koos koolis käidud, ilma et teiste probleemidest midagi oleks teatud, kuigi need olid selles koolis kõigil olemas. Vestlusring ei olnud veel läbi, aga mina sinna ei läinud, sest minul õuduselamusi ei olnud. Mul läks sel päeval koolis halvasti arhitektuuri süü tõttu. Üks poiss ütles mulle, et nüüd ei võta kirjastus mult raamatu käsikirja vastu. Teine poiss lohutas, et seevastu raamatut "Igavene tuli" hinnatakse.
teisipäev, aprill 17, 2007
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
0 vastukaja:
Postita kommentaar