Kui hakata keskkooli lubamist otsustama keskmise hinde järgi, siis halvenevad õpetajate ja õpilaste vahelised suhted. Õpetajad ei oska täiesti objektiivselt hinnata, aga kui hindest midagi ei sõltu, võib talle eksimuse andestada. Aga kui hindest sõltub kogu edasine elu, võib andestada raskem olla.
Hinded võivad õppima motiveerida ja kui hindest sõltub rohkem, võivad need motiveerida rohkem. Aga sama moodi võib halb hinne õppimisisu ära võtta, sest asi tundub lootusetu, või siis hea hinne võib põhjustada vähem pingutamist, sest tundub, et kõik on niigi kerge. Hinde tähtsustamine võib panna ka rohkem ebaausaid võtteid kasutama.
Meie koolis võetigi keskkooli keskmise hinde alusel. Seetõttu tundsin juba üheksanda klassi alguses, et elu läheb pingelisemaks. Kui ma poleks saanud sisse oma kooli keskkooli, oleksin saanud minna mõne teise kooli omasse. Aga nüüd tahab haridusminister teha madala keskmise puhul võimatuks kõigisse keskkoolidesse astumise, siis peaks pinge olema veel suurem.
Võibolla on vajalik, et kutsekoolidesse kuidagi rohkem huvilisi saada. Aga sundus pole kõige parem huvi tekitaja. Õpilasi saaks motiveerida ka sellega, kui leida raha kutsekoolides stipendiumi maksmiseks või neid koole lihtsalt reklaamida. Kui inimesi hakatakse saatma kutsekooli vägisi, võib see anda tulemusena halvemad töötajad. Kui inimene tahab teha teistsugust tööd, aga ta suunatakse kutsekooli, siis hakkab ta hiljem töötama erialal, mida ta õppinud ei ole. Või tahab Keskerakond taastada ka Nõukogude aja töökohtadele suunamise?
Kui kooli põhieesmärk on õpetada, siis oleks ehk numbrilisest hinnangust tähtsam sõnaline tagasiside. Kui käisin koolis, siis vahel juhtus, et ei saanud küll maksimaalset hinnet, aga polnud ka ühtegi selgitust, mis on töö puudused. Sama moodi võiks hea vastuse korral kommenteerida, mille poolest see just hea on.
teisipäev, september 19, 2017
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
0 vastukaja:
Postita kommentaar