reede, veebruar 08, 2008

Unenägu heast vormist

Isa uuris majandusteadlase artikleid, kelle artiklite uurimine ka mul pooleli oli. Olin joonistanud läbi mõeldu kohta pildi, aga nüüd ei olnud kerge aru saada, mida ma oma pildiga mõelnud olin. Seda veidi vaadates taipasin siiski, et inimesele ühe käe suurelt olin ma joonistanud eesmärgiga kujutada "nähtamatut kätt". Ja nähtamatut sellepärast, et sama inimese silm oli joonistatud purunevana. Isa ütles, et artiklitest täielikult aru saamiseks tuleb nende üle mõelda sama kaua nagu mõtles artiklite autor. Mina mõtlesin, et see ei ole õige teaduslik meetod teise etteantud teema üle mõelda, kui majandustegevus on loodusele kahjulik. Õigem oleks võtta eesmärgiks mõelda välja, milliseks roheline partei maailma muutma peab.

Olin males heas vormis, sest mul ei läinud partii läbivaatamiseks enam nuppe vaja, vaid vaatasin neid üksnes protokolli ja üksiku diagrammi põhjal. Valge ähvardas musta laagri keskel olevat etturit. Must pani seda kaitsma vankri. See tundus olevat viga, sest nüüd jäi vanker passiivseks. Pealegi lükkas valge kohe edasi liputiiva etturit. Seal pidi nüüd toimuma vahetus, mille järel musta liputiiva ettur oleks jäänud kaitsetuks, kui just ei oleks sinna toonud vankrit eelmise etturi kaitselt. Hakkasin nuppe järgmise partii läbivaatamiseks peale panema. Tegin seda ööbimiskoha voodi peal. Selles voodis oleksin ma pidanud pärast ühe poisiga kõrvuti magama, sest ei olnud nii palju voodeid, et oleks saanud magada ühekaupa. See poiss hakkas nuppude pealepanekule takistusi tegema. Varem oli tal parem iseloom olnud. Tundus, et ta oli noorem kui ma olin arvanud ja oli alles nüüd halba vanusesse jõudnud. Ma võisin muidugi partii ilma nuppudeta ka läbi vaadata. Aga hakkas paistma, et poiss oli mul algseisu pealepanekut takistanud võibolla sellepärast, et raamatus järgnev protokoll ei käinudki algseisust mängitud partii, vaid lõppmängu kohta. Seetõttu keerasin lehte nüüd ettepoole, et vaadata mõnda terviklikku partiid. Pärast selle vaatamist oli mul kavas magama jääda. Esialgu tundus, et poiss tahtis rutem magama jääda. Aga kui ma kella vaatasin, siis selgus, et see on alles seitse. Ütlesin, et sellel kellaajal homme ju mäng alles algab. Täna oli siin linnas viibimise esimene päev ja mängu ei pidanud veel olema. Aga kui ma paberi pealt järgi vaatasin, siis selgus, et voor algab juba veerand tunni pärast. Poiss oli juba sinna suundunud. Hakkasin riidekotist välja võtma kaasas olevaid asju. Muu hulgas oli ema mulle kaasa andnud kilekotitäie erinevaid rohtusid, mida ma võtma pidin. Paide vanaema tuli ja kutsus mind sööma, öeldes, et pärast seda võib mängima hakata. Aga ma kippusin juba mängukohta niigi hiljaks jääma, sest ma polnud veel registreerunud. Vanaema ei saanud vist aru, et turniir toimub kindla ajakava järgi. Millegipärast toimus erinevates kohtades korraga kaks turniiri. Rei oli vist selleks nii korraldanud, et lapsed teisel turniiril kõrgeid kohti saaksid, kui tugevamatel mängijatel pole võimalik mõlemal turniiril korraga konkureerida.

0 vastukaja: