laupäev, september 16, 2006

Roheliste kaantega raamat

Nägin unes, et lugesin päev läbi raamatut, ainult mitte kogu aeg ühte ja sama. Üks tüdruk rääkis ühe poisiga nii, et ta ei öelnud ühtegi sõna (kuigi ta oleks osanud ka sõnadega rääkida), vaid tegi käega riste. Kõigepealt tegi ta ristid kahele poole mõndasid raamatus olevaid tähti. See võis tähendada, et ta tahab öelda mingit selle tähega sõna. Siis tegi ta ristid kahele poole avatud raamatut. Sellega võis ta tahta öelda "sa räägid nagu raamatus" või "sa oled nii vaikne nagu raamat". Raamatus oli kirjutatud, et üks mees tuli selle poisi juurde ja rääkis, et teine mees oli lehitsenud poisil pooleli olevat roheliste kaantega raamatut väga suure huviga. See tähendas, et mees pidi aru saama, et poissi on see raamat huvitama hakanud, sest see seostub tema jaoks selle tüdrukuga. Ja et poiss on hiljuti kirjutanud kassidest sellepärast, et roheliste kaantega raamatus on palju juttu kassidest ja kassipilte. Mulle ei meeldinud see raamatu koht jutuga, mida mees poisile rääkis, sest see näitas, et ühtegi asja ei ole võimalik saladuses hoida. Aga mõtlesin, et ma olen väga leidlik, kui ma mõtlesin välja riste tegeva tüdruku. Edasi sain ma aru, et ma ei mõelnudki teda välja, vaid lugesin temast raamatust.

Nägin unes, et ajaloo õpetaja seletas tunnis uut osa, aga ma ei kirjutanud midagi üles, sest teadsin juba kõike, mida ta rääkis. Õpetaja kirjutas tahvlile uue sõna "microsofdt". Minu kõrval istuv Sander hakkas naerma, sest me saime aru, et õpetaja kirjutas sõna vigaselt. Siis oli tegemist juba inglise keele tunniga. Lähenes viimase klassi lõpp. Tundi andis õpetaja Rootsi. Ta parandas mul vihikust koduse töö ära. Ta leidis igast inglise keelde tõlgitud lausest ühe vea ja pani kokku hindeks kolme. Mina olin veel tõlkimisel maksimaalselt pingutanud. Mõtlesin, et õpetaja ei ole inglane ja võibolla ta ainult arvab, et õige on ainult üks tõlkevariant, nii võivad minu tõleked siiski õiged olla. Aga Erik suutis kõik siiski nii tõlkida, nagu õpetaja õigeks pidas. Tal pidi olema eriline võime olla õpetajaga samal lainel. Tegime grammatikaülesandeid, mis olid vajalikud kooli lõpetamiseks kogu kooli joooksul õpitu meeldetuletamiseks. Ma olin kogu grammatika ära unustanud. Imestasin, et kui mul on keskmisest parem mälu, kuidas saab mul grammatika keskmisest õpilasest halvemini meeles olla. Leidsin seletuse, et ma pole piisavalt mõelnud keele loogika peale. Edaspidi tuleks mul püüda rohkem loogikast aru saada.

0 vastukaja: