pühapäev, august 03, 2014

Kohustuslik kirjandus

Olin koolivaheajal Paides. Hakkasin lugema raamatut, mis oli koolis kohustuslik. Varem olid mul paljud sellised raamatud pooleli jäänud, aga nüüd tahtsin korralikult õppida ja kõik kohustusliku läbi lugeda. Raamatul oli kaks köidet, lugesin esimest. Lugemise vaheaegadel tegin loetu kohta märkmeid. Jõudsin läbi lugeda 43 lehekülge, siis olin Tartus tagasi. Ma ei mäletanud, kas kohustuslik oli ainult esimene või ka teine köide. Vaatasin päevikust. Seal oli kirjas, et homseks on kohustuslik hoopis muu raamat. See, mida ma lugenud olin, oli varem kohustuslik. Mõtlesin, et kui ma homseks kohustuslikku lugeda ei jõua, siis võin pakkuda, et lähen vastama loetud 43 lehekülge varasemat raamatut. Arvustajad kirjutasid ka vahel arvustuse ainult osa raamatu põhjal. Õppida võis olla antud veel midagi, mida ma polnud kirjutanud päevikusse, vaid vihikutesse. Mõtlesin kõik iga aine viimases tunnis kirjutatu läbi lugeda ja kirjutada iga tunni kohta kodusesse kaustikusse lehekülje mõtteid. Homseks olid kohustuslikud mõned Piibli raamatud - viis Moosese raamatut ja üks tagantpoolt. Moosese raamatuid tuli omavahel võrrelda. See tähendas, et tuli tähelepanelikult lugeda. Õpetajat huvitas viimasel ajal Moosese teema. Hiljuti olime pidanud lugema Thomas Manni "Moosest". Õpetaja oli tunnis rääkinud, et üks ajaloolane oli öelnud, et andmeid ühe valla kohta tuleb tähelepanelikumalt uurida. Istusin arvuti taha. Leidsin võrgust uue mängu Mäluklots. See sarnanes mänguga Klots, ainult nähtud klots tuli meelde jätta ja mälu järgi teiste külge sobitada. Olin saatnud Piretile elektronkirja. Nüüd sain vastuse. Piret kirjutas, et ma uuriks, mida tema kohta internetis leidub. Mõtlesin, et kui ta seda ise soovitab, siis teengi seda. Olin näinud unes kolme inimest, kes olid mul feisbukis - Piretit ja kahte ajaloolast. Mõtlesin, et see on hea, et ma just feisbukis olevaid inimesi unes näen. Siis mõtlesin, et tegelikult nende unes nägemine tähendab, et mul on nendega mingi probleem.

0 vastukaja: