esmaspäev, juuni 15, 2015

Geograafia ja inglise keel

Õppisime geograafia tunnis, et muinasajal oli mitme Eesti järve põhjakalda keskpunktis kultuskoht. Ei teatud, kuidas nii primitiivsed inimesed keskkoha välja arvutasid. Oletasin, et nad mõõtsid vahemaid kõndimisega. Ühe järve põhjakaldal sellist kohta ei olnud. Üks klassivend ja õpetaja süüdistasid mind asjades, mida ma polnud teinud. Läksin inglise keele tundi. Õpetaja küsis õpilasi klassi lastes minult: "Did you say Helen? Did you say hellen?" Enda meelest ma polnud midagi öelnud, võibolla huuled natuke liikusid. Mind süüdistanud klassivennaga olid mul sageli kaklused. Oleks võinud arvata, et ma olen tast tugevam, sest istusin tal otsas, aga tegelikult ta ei kakelnud täie jõuga. Mina kunagi ei alustanud.

*
Ütlesin ühele poisile kooli koridoris, et hakkame masinat ehitama. Ta ei tahtnud. Läksime inglise keele tundi. Kuigi see poiss polnud tahtnud masinat ehitada, küsis ta nüüd tunni algul kohe välja. Jutustasin inglise keeles pikalt, kuidas olin näinud unes, et tahtsin jõulude puhul koos vennaga masinat ehitada. Parandasin, et klassivennaga. Üks klassivend küsis üle, et kas tegemist oli venna või klassivennaga. Vastasin, et algul oli tegemist vist vennaga ja edasi muutus ta vist klassivennaks. Kuna rääkisin unenägudest, siis rääkisin vist nii vaikselt, et kõik ei kuulnud. Üks klassiõde küsis, kas ma magan valges või pimedas. Vastasin, et magama lähen pimedas ja üles tõusen tavaliselt valges. Klassiõde kiitis, et väga õige, pimedas jääb kergemini magama. Pärast tunni lõppu rääkisin klassikaaslastele eesti keeles, et täna mul tuli inglise keeles rääkimine tavalisest paremini välja, sest rääkisin tuttaval teemal, mille olin varem eesti keeles läbi mõelnud. Ütlesin, et käes on juunikuu, aga tasemetööd ei ole veel olnud. Kui just mitte mõnel päeval, kui ma puudusin, aga ilmselt mitte üldse, sest me pole selle jaoks valmistunud. 12. klassis vist ei olegi tasemetööd, et mitte lõputunnistuse hindeid ära rikkuda.

0 vastukaja: