neljapäev, oktoober 22, 2015

Kummaline süsteem

Malevõistlus taheti läbi viia sellise süsteemiga, et algul toimub jooksuvõistlus ja seejärel mängitakse malet. Jooksuvõistluse kaks esimest pääsevad otse finaali ja mängivad malet esimese-teise koha peale. Ülejäänud osalevad maleturniiril ja neist kaks paremat mängivad finaaliga samaaegselt omavahel kolmanda-neljanda koha peale. Ma polnud sellise süsteemiga rahul, sest nii võis esimese kahe hulka tulla iga kord keegi, kes malet üldse mängida ei osanud. Osalesin jooksuvõistlusel. Algul jooksid kõik umbes võrdsete kiirustega, aga enne lõppu spurtis kaks jooksjat must mööda. Öeldi, et nagu raketid. Hakkasin ka spurtima, kuigi neile järele ei jõudnud. Kui oleksin üksi jooksnud, siis ma poleks spurtinud ja minu aeg oleks tulnud halvem. Finišisse jõudes ma ei teadnud veel, kas ma saan auhinna. Mõtlesin, et esimese kolme hulka ei ole hea tulla, sest siis võib selguda, et olen kuskil kogemata lõiganud ja minu osavõtt võidakse tühistada.

*
Õppisin ajalooeksamiks. Kõike ma ei jõudnud pähe õppida, lõpus lihtsalt lugesin. Eksam juba käis, aga ma polnud veel kirjutama hakanud, vaid jätkasin õppimist. Õppejõud pani minu laua peale paki teiste töid. Ütlesin, et nii ma võin hakata veel maha kirjutama. Püüdsin mitte sinnapoole vaadata. Selgus põhjus, miks need minu lauale olid pandud. Ühe töö autor oli jätnud oma nime peale märkimata ja õppejõud arvas käekirja järgi ekslikult, et see võib olla minu töö. Teiste tööde pealt nägin, et algul oli kirjutatud kümne küsimusega test, edasi oli tulnud kolm natuke pikemat küsimust. Testi ma jõudsin veel kirjutada, aga kolmele muule küsimusele pidin vastama kunagi hiljem või siis kirjutama aega ületades.

0 vastukaja: