kolmapäev, veebruar 27, 2019

Tahvliruum

Tegin oma magistritöösse enne esitamist viimased täiendused. Kontrollisin, kas ma olen ikka lisanud piisavalt palju uut osa, kas on kirjutatud lisaks 1920. aastatele ka 1930. aastatest ja kui palju on kasutatud selliseid raamatuid, mida bakalaureuseõppe lõputöös kasutatud ei ole. Vaatasin, et mul on magistritöö juba nii kulunud, et üks köidetud leht kukub vahelt välja. Mõtlesin, et aga mul on aega veel teha uusi väljatrükke, sest töö esitamise tähtajani on terve kuu aega. Võiks teha uusi väljatrükke neli eksemplari. Iseküsimus, kus väljatrükid kokku köita ja kas need köitmast tuues kotis kannatada ei saa. Läksin magistritööga koolitundi. Istusin taga pingis. Pinginaaber ütles, et mul on magistritööl palju õppejõu parandusi, see näitab, et see on kehv töö. Vastasin, et ei, ma oskan heale tööle ka palju märkusi kirjutada. Mul oli laua peal ka teine paberköide, pinginaaber joonistas selle kaanele mehikesi. Tirisin teda selle eest juustest ja ütlesin, et ta on kasvatamatu. Varem oli meie pingis teisel pool pinginaabrit istunud veel üks inimene, aga nüüd olime jäänud kahekesi. Tahvel oli täis joonistatud. Tundi andis meesõpetaja. Ta tahtis endale tahvlile kirjutamiseks ruumi tekitada ja selleks kustutas tahvlile joonistatud mehikestel pead otsast. Tüdrukud naersid, aga palusid mehikestel alumine osa ka ära kustutada, et tahvlile ei jääks poolikuid mehikesi. Õpetaja teadis peast konstante. Selle üle samuti naerdi, et tal on nii raskesti meelde jäävad asjad meeles. Aga mina leidsin, et need on mõttetud teadmised, ta on lihtsalt numbreid pähe õppinud, mitte midagi uut välja mõelnud. Sellest tunnist läksime duširuumi ukse taha. Mulle tehti märkus, et ma võtsin lauanõusid kaasa. Vastasin, et sinna, kust ma need võtsin, jäi veel nõusid alles. Nüüd oli komme, et duširuumi läksid poisid ja tüdrukud koos. Mulle see ei meeldinud ja otsustasin, et mina enne duširuumi ei sisene, kui tüdrukud on välja tulnud. Istusin akna all toolil ja mul oli ainult käterätt ümber. Minu lähedale istus kaks tüdrukut, kellel olid ka käterätid, aga need ei olnud isegi korralikult ümber. Tuldi mõttele, et mina ja üks tüdruk võiksime püsti tõusta, käterätid ümbert võtta ja üksteist kallistada.

0 vastukaja: