Selle sissekande kirjutan nende jaoks, kes saabuvad blogisse otsingutega "karjapoisi avang", "male karjapoiss" või "karjapoiss käigud".
Jüri Randviiru ramatus "Kuningas kummuli" on peatükis "Avangulõksud" seda avangut tutvustatud järgmiselt:
"Karjapoiss". 1. e4 e5 2. Lh5?... Väga halb käik, kuid sajad tuhanded algajad kogu maailmas püüavad nii vastast varakult alt tõmmata. Aastal 1883 ilmus esimene eestikeelne maleõpik. Autor Ado Grenzstein kirjutas lipu kohta: "...mängu algusel ei ole mitte kasulik temaga kaugele ette astuda, sest et ta säält kergeste võib saada tagasi kihutatud ehk mõnikord koguni kimbatuse sisse aetud... Enamiste on see kasulik, kui tõiste ohvitseeridega võitluse hakatusel vastase kallale tungitakse, kuna lipp seisma jääb ja viimaks pääpagu annab..." 2. ...d6 Siin võis ka käiguga 2. ...Rf6 etturi ära anda. Näiteks 3. L:e5+ Oe7 4. Rc3 Rc6 5. Lg3 0-0. Valgel on ettur rohkem, kuid musta tohutu arenduseparemus kaalub selle kuhjaga üles. Valge kuningas istub keskel, koduarestis on ka kolm kerget vigurit ja must hakkab kohe käiguga d5 kallale kippuma. 3. Oc4 Rc6?? Ränk eksitus. Pidage meeles - enne käigu sooritamist tuleb vaadata, kas vastane äkki kurja ei kavatse. Tuli mängida 3. ...g6 või 3. ...Le7 ning valge lipp lüüakse häbiga põgenema. Pärast musta viga tuleb muidugi 4. L:f7++ (matt).
Sama autori teises raamatus "Caissa riik ja rüütlid" on toodud keiser Napoleoni partii võltsautomaati peidetud Allgaieri vastu:
1. e2-e4 e7-e5 2. Ld1-f3... (Näitab, et malestrateegias on suur väejuht karjapoisi tasemel - nii seda "avangut" nimetatakse.) 2. ...Rb8-c6 3. Of1-c4 Rg8-f6 4. Rg1-e2 Of8-c5 5. a2-a3 d7-d6 6. 0-0 Oc8-g4 7. Lf3-d3 Rf6-h5 8. h2-h3 Og4:e2 9. Ld3:e2 Rh5-f4 (9. ...Rg3? olnuks väär 10. Lf3 tõttu.) 10. Le2-e1 Rc6-d4 11. Oc4-b3 Rf4:h3+ 12. Kg1-h2 Ld8-h4 13. g2-g3 Rd4-f3+. Napoleon kaotas lipu ja sai 24. käigul mati.
teisipäev, august 10, 2010
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
0 vastukaja:
Postita kommentaar