esmaspäev, august 16, 2010

Osalejateta turniirid

Olin Peedu metsas. Tahtsin teha lõket. Tegin lõkkeaseme teest veidi kõrvale. Puhastasin ümbertringi ära, et tuli laiali ei läheks. Seal oli eelmine aasta ka lõket tehtud. Korjasin uue lõkke jaoks eelmise aasta söestunud puid, et need on juba kuivanud ja võtavad rutem tuld. Jätsin lõkke põlema ja läksin vanaema suvilasse. Mõtlesin, et lähen metsa tagasi ja vaatan, ega lõke laiali ei lähe. Kui läheb, siis toon vanaema suvilast ämbritäie vett ja valan peale. Kui suvila oleks läinud uute omanike kätte, oleks seal käimine muutunud raskemaks.

*
Eesti meistrivõistlused olid kavandatud kolmes etapis. Läksin maleklassi mängima esimest valikturniiri. Osaleda soovisime ainult mina ja Rei. Mängisin Rei vastu avangut, millega olin saanud nii võite kui ka kaotusi. Seekord sain kaotuse. Rei pääses järgmisele valikturniirile, aga seal ei soovinud osaleda keegi, samuti finaalis. Sellega võis Eesti male lõpule jõudnuks lugeda. Ütlesin Reile, et me ei pidanudki omavahel mängima, sest kui rohkem osaleda soovijaid ei olnud, siis oleksime mõlemad edasi pääsenud. Ühed poisid saabusid maleklassi, et vaadata turniiri tulemusi. Võisin neile partiid ka näidata. Kaks poissi lehitsesid kalendrit ja arutasid, millal millise maletaja sünnipäev tuleb. Imestasin, kas neid tõesti oodatakse kõikidele pidudele. Üks poiss hakkas tühje kalendrilehti vaadates ennustama ka surmapäevi. Võis oodata, et ta hakkab ennustama ka kohal viibivate inimeste surmaaegu. Selle peale olekski võinud vastaval päeval surra. Aga mõtlesin, et ma ei karda midagi. Ette teadmata surres oleks elu viimane päev siiski olnud meeldivam kui surma oodates. Aga poisil jätkus siiski vist nii palju viisakust, et ta kohalviibijate surmaaegu ei ennustanud. Vaatasin oma kaustikut. Olin sinna joonistanud kaks lehekülge rindejooni. Kui päris sõjas on rindejoon ainult ühes kohas, siis minu joonistatud kaardil oli kogu riigi pind omavahel põimuvate rindejoontega kaetud. Omavahel võitlesid erinevat liiki Nõukogude armeed. Ühte liiki jooni oli vähem. Ühe koha kohta olin kirjutanud, et õnneks ei kestnud seal võitlus kaua.

0 vastukaja: