reede, august 06, 2010

Teine hoius

Analüüsisin maleseisu ja kirjutasin selle kohta sõnalisi kommentaare kaustikusse. Tuli Sven, kes haaras kaustiku enda kätte. Kiskusin selle tagasi, aga see võttis aega ja ta jõudis mõndagi lugeda. Sven ütles, et see seis on mustale võidetud. Ta hakkas minu vastu seda edasi mängima, mina mängisin valgetega. Tegin lipuga sellise käigu, millega ma ei andnud küll tuld, aga mille järel sain lipu ja kahe vankriga päästmatu mati panna. Läksin korraks lauast kaugemale. Kui tagasi tulin oli kahe nupu asend laual muutunud ja lisaks veel mõlemat värvi ratsud lauale ilmunud. Nüüd oli laual mustale võidetud seis. Ütlesin, et seega valge võitis. Sven lõi male- ja kabenupud põrandale laiali. Hakkasin neid kokku korjama. Aga põrandal oli muidki nuppe peale minu omade, mida ma ei tahtnud karpi panna. Mööda liiva voolas vesi. Üks poiss lõhkus tammi ja suunas vee lambi juurde. See oli ohtlik, sest seal oli elekter. Vesi tuli ümber suunata, et ta tilguks läbi kahe korruse lambist kaugemal. Tahtsin teha nii, et vesi voolaks igal ruudul.

Ma ei teadnud, kas mul on ülikool lõpetatud, sest kuigi diplom oli käes, oli üks keskastme aine veel tegemata. Keskaste oli vähemalt atesteeritud, aga ülemaste atesteerimata. Läksin seda tegema. Mõtlesin, et mina seisan enda huvide eest ja ei hakka kahtlastele asjaoludele tähelepanu juhtima. Läksin panka. Mul oli juba ühes pangas hoius olemas, nüüd tahtsin teha teist hoiust teise panka. Tahtsin panna panka 3000 krooni. Aga enne lepingule alla kirjutamist tahtsin veenduda, et see on mulle kasulik. Vilavate silmadega pangatöötaja seletas, et esimesel aastal pean ära andma 20 krooni ja seejärel 14 aastat järjest iga aasta 10 krooni. Nii oleks raha 10 aastaga otsa saanud või pidin ta enne välja võtma. Küsisin, kui palju ma raha juurde saan. Vastati, et uskumatult palju. Kuigi ma ei saanud aru, kas suurem on võit või kaotus, andsin lõpuks allkirja.

0 vastukaja: