pühapäev, november 09, 2014

Närisin kapsalehte

Meenutasin, et Oleski raamatus oli vist tema väljamõeldud loos, kus ta rääkis Suitsuga, et Suits ütleb, et ta tahaks, et tema raamatu kaas oleks punane, mitte roosa, sest kui sotsialist võtab endale punase värvi, siis on ta asjas täiega sees. Kontrollisin, et nii see oligi. Olin seda unes näinud, see oli olnud hea unenägu. Aga nüüd lugesin, et olin üles kirjutanud, mille olin vahepeal unustanud, et olin keset ööd öelnud, et tahaks varba peale tärpentini turputada. Ma ei mäletanud ka seda, et olin kasutanud sõna "turputada", mitte "tupsutada". Asju üles kirjutades jätsin halvemad asjad kirja panemata, nii võisid need ka mälust kustuda. Osalesin peol, kus oli lapsi. Ühe lapse suurus muutus, vahepeal oli ta väiksem ja vahepeal suurem. Peojärgsel hommikul tulin kodus voodist välja ja läksin uimasena kööki. Istusin külmutuskapi otsa, sõin kapsalehte ja vaatasin kardinapraost aknast välja. Tänaval kõndisid naised. Kui olin mõnda aega aknast välja vaadanud, tuli kööki isa, kes ütles, et süiakse laua taga. Istusin laua taha, aga protesteerisin, et kapsas pole mingi söögiaeg, me pole kunagi söögiajal kapsast söönud. Läksin oma tuppa tagasi ja olin endiselt uimane. Henn küsis, kas ma arvasin, et tänapäeval haigused ei levi. Kahel tema pere liikmel olevat haigus nimega õõs. Haiguse võivat saada muuhulgas see, kes vastava haiguse vastu apteegist rohtu küsima läheb, sest kui apteeker on andnud sama rohtu varem selle haiguse põdejale, siis on rohupakid pisikutega koos. Vastasin, et apteeker võib ka kergesti haiguse saada. Räägiti, et ühel vendade tuttaval on asi nii hulluks läinud, et ta peab võtma päevas 41 tabletti. Hennu pere liikmetel olevat selline haigus, mis kestab mitu päeva. Henn ja Tõnu tegid Hennu naise üle nalja. Rääkisin, et mind häirib hoopis see, et kõigi asjade eest pahandatakse, pidades silmas isa köögis räägitut. Ütlesin, et ma saaks aru, kui ta oleks öelnud, et külmutuskapi peal ei istuta. Tõnu kinnitas, et seal jah ei istuta. Läksin uimasena välja ja kõndisin ümber maja, mis sarnanes Paide majaga. Tahtsin eesuksest siseneda, aga nähes, et seal on külalised, läksin tagauksest. Kirikuõpetaja ja üks teine mees sisenesid minu järel. Kirikuõpetaja küsis, mida mina siit otsin. Vastasin, et ma suvitan siin. Kirikuõpetaja ütles aa. Mina ütlesin, et ma imestan, et ma üles ei ärka. See, et mul silmad lahti on, ei tähenda, et ma ei magaks.

0 vastukaja: