teisipäev, aprill 22, 2025

Tööde tutvustamine

Oli füüsikatund. Õpetaja loetles, kelle tööd ta ette loeb. Sealhulgas lubas ta lugeda minu oma. Ta hakkas järjest töid ette lugema. Klausi töös ei löönud etturid traditsioonilisel viisil, vaid teisiti, aga just nii jõudis vajaliku tulemuseni. Õpetaja vaatas vist, et tunni lõpp läheneb, igal juhul ta lõpetas tööde ette lugemise minu omani jõudmata ja hakkas teist juttu rääkima. Küsisin, kas ta minu tööd ei loegi. Õpetaja vastas, et tuleb öelda "teie", mitte "sina". Ütlesin jah, aga oma lauset teises sõnastuses ei korranud. Õpetaja andis korralduse, et ma oma töö ise tahvlile kirjutaks. Hakkasin kirjutama. Õpetaja oli mind originaalse lahenduse eest kiitnud, aga Lauri H. ütles, et minu lõppvastus ei ole õige. See olevat küll vahetulemus, aga sellest tulevat edasi arvutada. Võrdluseks kirjutati tahvlile ka Kristjan K. lahendus sama ülesande kohta. Tema lahenduskäik oli teistsugune. Mõtlesin, et täna istusin tagumise pingi asemel ettepoole ja täna näen jälle tahvlile. Muidu oli kogu kooliharidus alates kümnendast klassist halva nägemise tõttu raisku läinud.

0 vastukaja: