*
Vaatasin oma füüsikaeksami parandatud vastustelehte. See oli vist teistkordse füüsika sisseastumiseksami leht, mitte esimese. Õpetaja oli andnud vastustele plusse ja miinuseid. Alla oli ta kirjutanud punktide arvu ja lause, et tal läksid numbrid sassi. Sellest tulin mõttele punktide arv ise kokku lugeda. Plusspunkte üle lugedes sain väiksema punktide arvu kui õpetaja oli summaks kirjutanud. Teist korda kontrollides kordus sama. Siis võis sissesaanute nimekiri üldse vigane olla. Aga mõnel vastusel ei olnud ei plussi ega miinust ja ma ei teadnud, kummana need arvesse lähevad. Keskkooli lõpetades oli füüsikaõpetaja mulle öelnud, et ma kuskil füüsikaga vahele ei jääks, aga hiljem oli pidanud ise ülikoolis minu sisseastumistööd parandama. Hakkasime teist korda keskkooli lõpetama. Tänases matemaatika tunnis hakkasime kordama, mida me viimastel aastatel õppinud oleme. Õpetaja seletas lühidalt, mis on siinus, koosinus ja tangens. Need olid seotud pöörete ehk kolmnurgaga. Kolmnurgal oli koordinaatteljestikul kolm tippu A, B ja G. Nende nurkade vastas olid vastavalt alfa, beeta ja gamma. Järgmiseks tuletas õpetaja meelde trigonomeetrilisi abivalemeid. Mõtlesin, et seda nägin unenäos, aga mul tuli seal meelde päriselt õpitu. Ainult et koolis ei olnud kolmas nurk G, vaid C. Magasin laua peal. Õpetaja püüdis mind kaasa töötama panna, soovitades, et ma võiks ka küpsuseksamitele tulla. Vastasin, et ma olen juba kaks korda küpsuseksameid teinud - üheksandat klassi lõpetades ja esimest korda kaheteistkümnendat klassi lõpetades. Esimest korda viimases klassis käies hakkasin eksamiteks valmistuma juba esimesest septembrist. Need, kes on praegu 18-aastased, teevad ka nii. Aga mina olen neid eksameid juba üks kord teinud ja minu jaoks on see igav. See annab 18-aastastele eelise. Mul on praegu vaja kindlasti magada. Õpetaja ütles, et kui ma magan, siis tehku ma seda tagumises pingis. Ta nimetas seda aknapoolseks keskmiseks pingiks. Ma ei teadnud, kas ta pidas silmas keskmist või aknapoolset rida. Algul hakkasin minema keskmise rea tagumisse pinki. Aga kuna seal ma oleks istunud tüdrukute selja taga, siis läksin aknapoolsesse ritta. Nüüd olin klassis 208. Õpetaja jätkas tahvlile kirjutamist. Ütlesin, et siin klassis näeb isegi tagumisest pingist tahvlile, klassis 306 ei näinud. Erik vastas, et klassis 306 ei näinud midagi. Tunnist lahkudes mõtlesin, et imelik, et mulle tundub, et ma teist korda keskkoolis käin, teistele nii ei tundu. Tegelikult olen ma ise enda 18-aastaselt saavutatud edu vang ja kardan kogu aeg, et mul ei lähe enam nii hästi. Mulle tundub ainult koolis, nagu mult nõutaks teist korda keskkoolis käimist, kodus ei tee sellest keegi juttu. Tänaval tuli Ariel mulle kallale ja algas kaklus. Artur tuli küsima, kas meie siin kakleme. Kuna tema häälest oli aru saada, et ta tunneb kaasa Arielile, mitte mulle, siis lõin ka Arturit. Nüüd võidi arvata, et kõik kaklused on alati minu alustatud. Ma tahtsin juba edasi minna, aga kaklusele ei tulnud kuidagi lõppu.
0 vastukaja:
Postita kommentaar