*
Mõtlesin, et ma loen kõik kooli õpikud uuesti läbi. Koolis ei lastud süveneda, aga kui ma neid õpikuid kodus üksi loen, omandan ma nad sajaprotsendiliselt. Keemia õpikus on küll toodud näiteid ainete kohta, millel pole suurt tähtsust. Võibolla oleks parem, kui ma loeks kõigepealt kaustikust enda keemia eksami jaoks tehtud märkmeid, enda keel on arusaadavam. Kui juttu tuleb mingist keemilisest ainest, siis tuleb vist alati mõelda selle ehitusele. Ma ei tea, kas piisab sellest, kui mõelda, et ta on alus või hape, või tuleb mõelda kõigile elementidele, millest ta koosneb. Ja mida tähendab see, et elektronkihis on kaheksa elektroni. Ütlesin, et igas õppeaines võiks olla oma õpik. Mõtlesin, et tunnistusele pandi käitumishindeid, aga käitumisõpikut meil ei olnud. Samuti polnud meil kehalise kasvatuse õpikut, mille kohta võiks midagi nüüd lugeda. Käitumise ja hoolsuse hinded olid eraldi, aga nende jaoks oleks võinud olla ühine õpik. Ütlesin, et inglise ja saksa keeles olid meil algul õpikud olemas ja me ei saanud neid aasta lõpuks läbi, aga kui järgmine aasta tuli uus õpetaja, siis ta enam õpikut ei kasutanud, vaid ainult paljundatud lehti. Mõtlesin, et õpik jäeti kõrvale sellepärast, et tuli uus aeg ja õpikus osad lood olid kommunistlikud. Aga kommunistlikud lood oleks võinud vahele jätta. Paljundatud lehtedest oli nii palju kasu, et nende peale võis erinevalt õpikust kirjutada. Siis sai võõrkeelsete sõnade kohale eestikeelsed vasted kirja panna. Aga võibolla oli see just halb, sest see muutis laisaks. Kui tõlkeid ei oleks kirjutanud sõnade kohale, vaid sõnade vihikusse, oleks tulnud need vastamise jaoks ära õppida ja nii oleks keele paremini omandanud.
*
Kaks koolitüdrukut olid pakkunud välja kuriteo lahenduse. Vastavalt nende pakutud lahendusele oligi kohus kahtlusalused süüdi mõistnud. Aga mina arvasin, et tõenäoliselt oli tegemist laest võetud lahendusega. Need tüdrukud hakkasid kuritegu lahendama sellepärast, et nad lugesid palju kriminaalromaane. Mõtlesin, et kuritegude lahendamisel on hea abivahend fotoaparaat. Praegu oli mul väga hea fotoaparaat, aga võis oodata, et kui aeg edasi läheb, öeldakse, et see mudel on vananenud. Või kui aparaadi mudel polekski vananenud, võis aparaat ise kuluda. Vaatasin taevasse. Nägin, et kaks pilvekihti liiguvad erinevas suunas. Ütlesin, et kui pilvekihid liiguvad erinevates suundades, siis võib keeristorm tulla. Vastati, et tulebki keeristorm ja et Rootsis juba ongi. Kõigil soovitati õuest tuppa minna. Mina mõtlesin, et ma ei hakka keeristormi pärast paanikasse minema, vaid magan edasi. Üks keeristormiga kaasnev ilmastikunähtus oli semiidid. Kui öeldi, et semiidid on soojad, hakkas üks poiss nutma. Panin tähele, et me polegi kivimajas, mis oleks veidigi kaitset pakkuda võinud, vaid laagri puutelgis, mis võis lihtsalt lendu tõusta. Ma olin juba nii kaua päevi laagris olnud, et kuulsin unenäos ka poiste hääli. Sõitsime mööda maanteed.
0 vastukaja:
Postita kommentaar