esmaspäev, jaanuar 23, 2012

Pilvekihtide erisuunaline liikumine

Kaks tüdrukut olid saanud kokku ühe poisiga ja temaga koos teatrisse läinud. Pärast olid nad mänginud malet. Mõtlesin, et mulle ei ütle see poiss isegi tere, aga kõigi teistega ta on nõus igale poole minema. Tüdrukutele räägiti, et üks autor ei kasutanud põhimõtteliselt halbu sõnu, kuigi sõna massaaž ta kasutas. Ma ei kuulnud kõike, mis nende tüdrukutega räägiti. Aga ära minnes ütlesid nad, et on vapustatud neile osaks saanud suhtumisest. Kohendasin nende toodud maali. Kui kuulsin, et seda maali nimetati šokeerivaks, vaatasin alles, mida seal on kujutatud. Maalil oli kaks tüdrukut ja üks poiss ning üks tüdrukutest liibus poisi vastu. Kõrgemal oli sama tüdruk paljaste rindadega.

*
Mõtlesin, et ma loen kõik kooli õpikud uuesti läbi. Koolis ei lastud süveneda, aga kui ma neid õpikuid kodus üksi loen, omandan ma nad sajaprotsendiliselt. Keemia õpikus on küll toodud näiteid ainete kohta, millel pole suurt tähtsust. Võibolla oleks parem, kui ma loeks kõigepealt kaustikust enda keemia eksami jaoks tehtud märkmeid, enda keel on arusaadavam. Kui juttu tuleb mingist keemilisest ainest, siis tuleb vist alati mõelda selle ehitusele. Ma ei tea, kas piisab sellest, kui mõelda, et ta on alus või hape, või tuleb mõelda kõigile elementidele, millest ta koosneb. Ja mida tähendab see, et elektronkihis on kaheksa elektroni. Ütlesin, et igas õppeaines võiks olla oma õpik. Mõtlesin, et tunnistusele pandi käitumishindeid, aga käitumisõpikut meil ei olnud. Samuti polnud meil kehalise kasvatuse õpikut, mille kohta võiks midagi nüüd lugeda. Käitumise ja hoolsuse hinded olid eraldi, aga nende jaoks oleks võinud olla ühine õpik. Ütlesin, et inglise ja saksa keeles olid meil algul õpikud olemas ja me ei saanud neid aasta lõpuks läbi, aga kui järgmine aasta tuli uus õpetaja, siis ta enam õpikut ei kasutanud, vaid ainult paljundatud lehti. Mõtlesin, et õpik jäeti kõrvale sellepärast, et tuli uus aeg ja õpikus osad lood olid kommunistlikud. Aga kommunistlikud lood oleks võinud vahele jätta. Paljundatud lehtedest oli nii palju kasu, et nende peale võis erinevalt õpikust kirjutada. Siis sai võõrkeelsete sõnade kohale eestikeelsed vasted kirja panna. Aga võibolla oli see just halb, sest see muutis laisaks. Kui tõlkeid ei oleks kirjutanud sõnade kohale, vaid sõnade vihikusse, oleks tulnud need vastamise jaoks ära õppida ja nii oleks keele paremini omandanud.

*
Kaks koolitüdrukut olid pakkunud välja kuriteo lahenduse. Vastavalt nende pakutud lahendusele oligi kohus kahtlusalused süüdi mõistnud. Aga mina arvasin, et tõenäoliselt oli tegemist laest võetud lahendusega. Need tüdrukud hakkasid kuritegu lahendama sellepärast, et nad lugesid palju kriminaalromaane. Mõtlesin, et kuritegude lahendamisel on hea abivahend fotoaparaat. Praegu oli mul väga hea fotoaparaat, aga võis oodata, et kui aeg edasi läheb, öeldakse, et see mudel on vananenud. Või kui aparaadi mudel polekski vananenud, võis aparaat ise kuluda. Vaatasin taevasse. Nägin, et kaks pilvekihti liiguvad erinevas suunas. Ütlesin, et kui pilvekihid liiguvad erinevates suundades, siis võib keeristorm tulla. Vastati, et tulebki keeristorm ja et Rootsis juba ongi. Kõigil soovitati õuest tuppa minna. Mina mõtlesin, et ma ei hakka keeristormi pärast paanikasse minema, vaid magan edasi. Üks keeristormiga kaasnev ilmastikunähtus oli semiidid. Kui öeldi, et semiidid on soojad, hakkas üks poiss nutma. Panin tähele, et me polegi kivimajas, mis oleks veidigi kaitset pakkuda võinud, vaid laagri puutelgis, mis võis lihtsalt lendu tõusta. Ma olin juba nii kaua päevi laagris olnud, et kuulsin unenäos ka poiste hääli. Sõitsime mööda maanteed.

0 vastukaja: