esmaspäev, mai 20, 2013

Eurokartul

Täna toimus rahvahääletus Euroopa Liitu astumise küsimuses. Kell oli palju ja ma polnud veel hääletamas käinud. Ma ei teadnud, kas ma jõuan õigeks ajaks kohale. Ma olin kogu aeg Euroopa Liitu astumise vastu võidelnud, oleks väga imelik olnud, kui ma oleks täna vastuhääle andmata jätnud. Muidu ma oleks hääletama jõudnud, aga enne pidi käima ka tuludeklaratsiooni täitmas. Läksin seda täitma. Seal tuli võtta automaadist järjekorranumber. Sain numbri kätte viimasel lubatud sekundil. Siis vaatasin, et see ei olnud siiski viimane lubatud sekund, sest teistel automaatidel jooksid numbrid veel natuke suurematest arvudest nulli suunas. Tõnu täitis tuludeklaratsiooni ja mina istusin tema kõrval. Ametnik tuli Tõnule ütlema, et ta kannaks deklaratsiooni veel ühe tulu. Majast väljudes ütlesin, et tuludeklaratsiooni esitamise tähtaeg pandi just selleks rahvahääletusega samale kuupäevale, et rahvahääletusel vähem osalejaid oleks. Tegelikult oli see vale, sest tuludeklaratsioone oli saanud esitada kuu aja jooksul. Koju minnes ütlesin, et Euroopa Liidu poolt hääletab kõige rohkem kuus protsenti rahvast. Sest eelnevalt tehtud avaliku arvamuse uuringu järgi oli Euroopa Liitu astumisel kindlaid pooldajaid seitse protsenti ja kõik ei lähe hääletama, kuigi pigem pooldajaid oli rohkem kui vastaseid. Ütlesin, et need andmed olid toodud ajaleheartiklis Ehlvesti-Maidla malematši kohta. Parandasin, et Ehlvesti-Seemani. Kuulajad kommenteerisid, et kust see Maidla sinna sai.

*
Jälgisin oma võrgulehekülgede loendureid. Kodulehekülje loendur näitas, et sinna tuldi arvutist, mille taga peaks istuma üks tuttava nimega inimene, kuna IP-aadress meenutab tema perekonnanime. Ta luges mõnda aega kodulehekülge ja siis klikkis edasi blogisse, kus oli esikohal kirjutatud asjadest, mis pidid talle huvi pakkuma. Seejärel saatis ta mulle kirja. Inimestel hakkasid esinema massiliselt tervisehäired. See tuli ühe kartulisordi söömisest, mille oli müügile lasknud Euroopa Liit. Läksin bussiga sõitma ja ütlesin, et ma ütlesin, et kellel seda eurokartulit vaja on. Aga kui see sort oleks müügilt kõrvaldatud, oleks nüüd tagajärjeks võinud olla nälg. Mõtlesin, et lõppmängudeks on nimetatud seise, kus laual on kuni kaks vigurit. Ma olen aru saanud, et kummalgi poolel kaks vigurit. Aga võibolla olen aru saanud valesti ja on mõeldud, et kaks vigurit kahel poolel kokku, sest lõppmängude õpikus on ainult selliseid seise. Mõtlesin, et pean lõppmängu ratsu ja oda kuninga vastu selgeks õppima, nii et saaksin vastasele viimasel sekundil mati panna. Võibolla see matt tuleks seejuures teisest seisust kui nurgast. Anto oli ükskord selle lõppmängu selgeks õppinud, aga Rei oli tema segadusse ajamiseks teinud teisi käike kui raamatus. Antol oli õnnestunud sellest hoolimata matt panna. Mõtlesin, et selleks, et mul õnnestuks matt panna, pean kõik variandid kaks käiku ette arvestama.

0 vastukaja: