teisipäev, november 08, 2016

Kosmoselaeva start

Oli ilmumas teine Grenzsteini raamat. Oli oodata, et üks välisõppejõud avaldab selle kohta arvustuse, et ma ei suuda teha ainsatki tõepärast järeldust. Oleksin vastanud, et ta võiks kirjutada Eesti ajaloost sakslastele, mitte eestlastele. Mõtlesin, et Grenzstein oli kogu elu pessimistlikus meeleolus. Vanas eas sellepärast, et tema poliitika oli läbi kukkunud, ja nooremana sellepärast, et ta ei näinud peale Venemaa ühtegi valikut. Olin Paides. Kõndisin vanaema maja juurest bussijaamani ja sealt pöörasin tagasi. Vaatasin selja taha ja nägin kahte tüdrukut. Need tundusid olevat samad tüdrukud, kellega olin ükskord kohtunud. Teises suunas nägin kahte suuremat tüdrukut. Võibolla olin kohtunud hoopis nendega.

*
Startis kosmoselaev, mis pidi lendama Päikesesüsteemist välja. See startis sellise kaldenurga all, et arvati, et ta võib lennata selle võrra aeglasemalt. Ta lendas veel aeglasemalt kui linnud. Nii pidi ta veel aastaid Maa atmosfääris viibima. Mõtlesin, et kui ta läbiks selle rutem, siis ei oleks nii suurt tõenäosust, et ta millegagi kokku põrkab. Koolis olin õppinud, et juba esimene kosmiline kiirus Maast lahti rebimiseks on väga suur. Vaatasin raamatust kosmilise kiiruse valemit.

0 vastukaja: