reede, november 10, 2017

Uudised ja meenutused

Hakkasin Ameerika Häält kuulama. Nõukogude ajal olid Ameerika Hääle eestikeelsed saated olnud ainult lühike jupp päevast, aga praegu kestsid need päev läbi, kuigi nende järele ei olnud enam nii suurt vajadust. Rohkem saateid saadi eetrisse anda nähtavasti sellepärast, et oli rohkem vaba lainenala. Mõtlesin, et rohkem vaba laineala ju ei ole, nüüd on Eestis rohkem raadiojaamu. Räägiti, et Mehhiko ehitas naftajuhtme ühe Ameerika Ühendriikide põhjaosa linnani. Seejuures sai Mehhiko hakkama ilma Ameerika Ühendriikide poolse abita. Mõtlesin, et Ameerika võtab vist sellest eeskuju, kui tahab nüüd teha sama suurt kulutust ja ehitada Mehhiko piirile müüri. Meenutati, kuidas Gorbatšov saatis Prantsusmaale Nõukogude Liidu suursaadiku. Mina olin olnud tol ajal Gorbatšovi suhtes kriitilisem kui vanad inimesed, aga see oli tulnud sellest, et ma ei jälginud kõiki uudiseid ja ei teadnudki, et Nõukogude Liidul selle ajani Prantsusmaal suursaadikut ei olnud. Praegu toimusid Venemaal suured meeleavaldused valitseva korra vastu. Neid taheti laiali ajada. Mõtlesin, et meeleavaldused toimuvad siis ka talvel, need on kestnud nii suvel, sügisel kui ka talvel. Oleks võinud arvata, et talvel on rahvas rahulikum. Siis tuli mulle meelde, et on alles august. Hakkasin ajalehte lugema. Mõtlesin, et täna loen läbi rohkem artikleid kui tavaliselt. Lisaks tegin pastakaga artiklite kõrvale märkmeid, mida ma varem polnud teinud. Varem olin kirjutanud märkmeid eraldi kaustikusse. Mõtlesin, et parem oleks nii teha ka täna, sest kui ma teen märkusi ajalehe peale ja kõik ei ole ajalehte veel lugenud, siis ma jään kuulatama, kas teises ruumis räägitakse minu märkustest. Aga täna tahtsin teha märkmeid just ajalehe peale, sest olin näinud ühte teist inimest just nii tegemas ja tahtsin temast vähemalt täna eeskuju võtta. Lähenes peo algus ja selleks tehti ettevalmistusi, aga mina lugesin ajalehte edasi. Olime Paides. Isa kõndis läbi toa ja tundus ütlevat, et põrand on must. Küsisin, mida ta ütles. Isa kordas, et põrand on must. Mina ei näinud mingit mustust. Istusime peolauda. Üks pidu oli juba läbi. Räägiti, et kui Piirimäe tollele kohale jõudis, siis paluti tal mitte poliitikast rääkida. Seda meenutati äreva häälega. Mina küsisin rahulikuma häälega, miks Piirimäel poliitikast rääkimine keelati, ta ju pärast ikkagi hakkas sellest rääkima. Lisasin, et erinevad inimesed pooldavad erinevaid parteisid. Siiri ütles, et talle peod eriti ei meeldi. Selle jutu peale hakkasin tast paremini arvama. Ta lisas, et pidudel huvitavad teda inimeste näod. Üks teine naine vastas, et teda huvitavad ka näod.

0 vastukaja: