pühapäev, august 30, 2020

Külalised välismaalt

Istusin suures toas. Tagant toast tulid tüdrukud, kes olid meie poole majutatud. Palusin vabandust, sest mul ei olnud veel pikki pükse jalas, ja kiirustasin teise tuppa. Mõtlesin, et ma palun vabandust liiga sageli. See kord vist keegi ei kuulnud. Mulle tuli meelde, et osad kannavad meelega lühikesi pükse. Aga aluspesu väel olemine ei ole vähemalt viisakas. Olin ühes majas. Ajasin juttu Austria poistega. Rääkisin inglise keeles, aga siis tuli mulle meelde, et ma oskan saksa keelt ka. Läksin selle peale üle. Mõtlesin, et võibolla saan Austria saksa keele hääldusest halvemini aru kui Saksamaa saksa keelest. Austria poiss ütles, et see on ropendamine, et ma sõnade ees artikleid ei kasutanud. Vastasin, et eesti keeles ei ole artikleid ja minu jaoks ei ole artiklid tähtsad. Hakkasin rääkima saksa ja inglise keele segu. Mõtlesin, et neis keeltes võib olla kattuva kõla, aga erineva tähendusega sõnu, siis ei saada aru, kummas keeles ma parajasti sõna ütlen.

*
Mõtlesin, et kooli ajal ma ei rääkinud tüdrukutega kunagi suulisi lauseid. Ma kas kirjutasin kirja või ütlesin ainult üksikuid sõnu. Istusime praegu peolauas. Istujaid oli hõredalt ja Peep tuli mulle lähemale. Mõtlesin, et ta võib arvutiekraanilt näha, et ma olen temast kirjutanud. Õpetaja Maimre oli ükskord öelnud, et esimeses klassis oli Peep väga pisike poiss. Peep oli kamba asjadega tegelenud vist just sellepärast, et ta oli pisike. Mina olin tegelenud Peebu eeskujul, aga ma polnud tulnud selle peale, et minu puhul polnud see enam eakohane.

0 vastukaja: