laupäev, mai 14, 2011

Fotoaparaat

Fotoaparaadi raam näitas, mis pidi pilt tuleb. Selgus, et selle sees teine raam näitas, milline osa pildist on teravdatud. Teravusraam võis olla põhiraami suhtes risti või diagonaalis. See pidi tööle hakkama, kui fotoaparaat kauaks ühele objektile suunata. Põhiraami sai hoida kahte erinevat pidi. Aga kui ma nüüd tahtsin teha pilti, mille kõrgus oleks suurem kui laius, kostis fotoaparaadi seest üks signaal ja sellele järgnes ähvardava häälega lause, et ärge keerake fotoaparaati tagurpidi. Tagurpidi keeramine pidi seda lõhkuma. Need hääled kordusid igal uuel katsel. Fotoaparaat oli kolm päeva vana ja need hääled hakkasid kostma alles nüüd, esimesel kahel päeval neid ei olnud. Ilmselt neid algul selleks varjati, et läbimüüki suurendada. Loobusin kõrge pildi tegemise katsetest. Võibolla neid hääli saadeti otse poest telefoni teel.

*
Olime laagris. Seal toimus maleturniir. Mul oli üks mäng läbi saanud. Olin mänginud mustadega ja võitnud. Nüüd rääkis Jevstignejev, et Kunitsõn oli talle öelnud, et minu käik Lg8 oli selle mängu kõige suurem viga, oma lippu ei tohi seda värvi väljale panna. Vastasin, et isegi kui ma võidan, öeldakse, et mängu kõige suurem viga oli minu käik. Üldse ei osata malet mängida, ei saada aru, et kui käik on praktiliselt õige, siis ta ongi õige. Täna oli pühapäev ja olin valmis kojusõiduks. Aga nüüd öeldi mulle, et täna ei olegi laagri viimane päev. Olin arvanud, et kui eelmine kord lõppes laager pühapäeval, siis seekord ka. Aga ta ei pidanud muidugi alati samal nädalapäeval lõppema. See tähendas, et turniiril pidi tulema veel voore. Ja pidime veel laagrist ekskursioonil käima. Jürgen I. ütles, et talle ekskursioonid ei meeldi. Mina leidsin, et need on tegelikult kasulikud, sest ilma nendeta ma liiguksin veel vähem.

0 vastukaja: