laupäev, mai 21, 2011

Ettekanne majandusest

Pidin tegema majanduse kohta ettekande. Iga kord pidi pidama ettekannet kaks inimest järjest. Olin kutsunud oma kaasettekandjaks telefoni teel Sandri. Mina olin valmistanud ette pooletunnise ettekande, aga Sander ütles auditooriumi ette istudes, et majandus on lai teema, sellest tund aega rääkida on liiga vähe. Mõtlesin kodus, et kui Sander räägib pikemalt, siis peaksin mina ka oma ettekannet pikendama. Võiksin rääkida lisaks majandusega seotud lapsepõlvemälestusi. Et Nõukogude ajal olid võimule lähedasematel inimestel paremad autod. Tähtsamate isikute autonumbrid algasid 00-ga. Kui meie naabri autonumber algas 00-ga, siis arvasime selle põhjal, et ta töötab tähtsal ametikohal. Ja tähtsamatel inimestel olid musta värvi autod. Nende automark oli volga, veel tähtsamatel tšaika ja kõige tähtsamatel silli. Ei, seda kirjutati SIL. Kui me taksoga sõites istusime esimest korda musta volgasse, ütles õde mulle, et ma peaks meeles, et ma olen musta volgaga sõitnud. Kommunistid pidasid klassivõitlust. Aga kõik klassid on vajalikud. Kommunistid ei arvestanud, et kui nad ühe klassi maha tapavad, kasvab selle asemele uus. Kui praegu venelased tänaval inimesi tapavad, on see klassivõitluse jätkamine. Vaatasin aknast välja. Üks auto sõitis parajasti naabermaja korterile sisse. Läksin ja ütlesin emale ja isale, et nüüd hakkas üks auto majadele sisse sõitma. Ema ja isa tulid vaatama. Soovitasin neil mitte aknast välja vaadata, siis võibolla meid ei rünnata. Oletasin, et puruks sõidetud korteris võis mitu inimest surma saada.

0 vastukaja: