kolmapäev, september 25, 2013

Mäng paberitükkidega

Ajalehes küsitleti Tartusse maleturniirile saabujaid. Neilt küsiti, kus nad tahaksid kõige rohkem olla. Üks Ida-Virumaa maletaja vastas ühe sõnaga, et ta on massimõrvar. Teine ida-virumaalane andis pikema vastuse, kus ütles muuhulgas, et tahab olla vanglas ja fakte tuupida. Otsustasin, et kui turniirile tulevad sellised, siis mina ei osale. Aga kuigi ma ei kavatsenud mängida, läksin mängusaali kohale. Ennast massimõrvariks nimetanu oli neeger ja ühe Aafrika riigi valitseja. Ta rääkis, et nimetas ennast massimõrvariks sellepärast, et on sõda juhtinud, aga nüüd on tema riigis olukord jälle rahulik. Tõusime püsti ja hakkasime laulma Eesti hümni. Minu kõrval üks inimene ei seisnud püsti, vaid kükitas. Neeger kutsus teda korrale. Tavaliselt polnud ma kaasa laulnud, aga täna vaikselt laulsin. Läksin läbi koridori ja suundusin vannituppa. Küsisin ühelt koridoris olevalt klassivennalt, kas meil toimus klassi kogunemine. Ta vastas, et ei-ei. Ta vist arvas, et minule polnud sellest kirjutatud ja asja tuleb minu eest saladuses hoida. Aga mulle oli kiri tulnud, et kogunemine toimub, ainult ma olin sinna minemata jätnud. Panin vannitoa ukse riivi. Keegi püüdis seda väljastpoolt lahti lõhkuda.

*
Mängiti paberitükkidega mängu, kus kaks poolt olid vastamisi. Klaus oli paberitükid kahte erinevat värvi värvinud. Vanasti oli ta sageli paberitükkidega mänginud, aga selle vahepeal lõpetanud. Nüüd hakkas ta uuesti mängima vist tänu sellele, et sai aru, et paberitükke saab värviga eristada. Mõtlesin, et mängus saab rakendada malestrateegiat, et kõige tähtsam on tsenter. Koondasin ühe poole kõik paberitükid tsentriliinidele esimesele reale, et alustada edasitungi järgmistele ridadele. Martin ütles mulle, et ega ma ei tea, kuidas seda mängima peab. Mängisime nii, et mina ja üks teine mängija olime kahekesi ja kolmas meie vastu. Vastane ütles, et ta koondab kogu rünnaku minu vastu, jättes minu paarilise rahule. Sellest hoolimata olin mina vastasest edukam, sest tegin kätega kiiremaid liigutusi. Ma olin edukam ka oma paarilisest, sellest hoolimata, et rünnaku puudumise tõttu oleks tal võinud olla suurem tegevusvabadus.

0 vastukaja: