reede, juuni 08, 2018

Hirmutamisest liikvele

R-V-R-L-K-V-O-O
1. g3 d5 2. f4 Rab6 3. d3 Rd6 4. e4 de 5. de f6 6. Rd3 Oc4 7. Rb3 g6 8. Ld2 0-0 9. 0-0-0 Og7 10. Vfe1 Ld7 11. e5 fe 12. Re5 La4 13. Kb1 Vbd8 14. La5 Ob3 15. Lc3 La2 0:1. Valge mõtles 10 ja must 7 minutit.

Valge tegi 14. käigul jämeda vea, sest mõtles musta 13. käigu järel, et lippu vastase vankriga samal liinil hoida ei ole hea. Selliseid vigu aitaks vähendada, kui kulutada rohkem mõtlemisaega ja kontrollida, mis võib valitud käiguga kaasneda. Malele ei saa aga kulutada sama palju aega kui tähtsamatele asjadele. Siis tuleks võibolla mängida katkestusseisudega, nii et partiisid ei paneks kirja kord nädalas, vaid kord kuus. Harvem postitamine võib blogi külastatavust vähendada. Siis võibolla tuleks panna kirja ühe nädala käigud ja järgmine nädal järg. Kui kedagi huvitaks, saaks ta vahepeal ise mõelda, kuidas katkestusseisu jätkata või ennustada, kuidas ma jätkan.

Male on tegelikult elus tähtis olnud. Kord ütlesin maletreenerile, et malekirjandus on väärtuslikum kui muu kirjandus, sest males võib ühe käigu üle nädal aega mõelda. Hiljem olen aru saanud, et pikalt mõelda saab ka muude asjade üle. Aga kui ma male puhul sain sellest esimesena aru, siis muudel teemadel pikalt mõtlemiseni jõudsin võibolla tänu malele.

Elus on ka olukordi, kus tuleb kiirelt reageerida, seetõttu ei ole tähtis ainult kaua mõtlemise, vaid ka kiirelt otsustamise oskus. Aga uutele avastustele viib süvenemine, seetõttu võiks vähemalt mõnel korral mängida pikema partii või teha aeganõudvama analüüsi. See ehk annab ka välkpartiis eelise, kui vastane hakkab mõtlema alles omavahelise mängu ajal.

0 vastukaja: