reede, juuli 12, 2019

Teel kaitsmisele

Istusin maleklassis. Mul oli laual karp kodust kasa võetud ajalehe partiiväljalõigetega. Trohhalev hakkas kahte paberitükki sellest rebima. Keelasin teda. Ütlesin, et tahan neid partiisid veel vaadata. Abram ütles, et ta jääb vahel kauemaks maleklassi, et ülesandeid lahendada.

*
Läksin vannituppa. Samal ajal lasti trepikojast esikusse võõrad. Hakkasin riideid vahetama, kuigi vahetamise hääl võis läbi ukse kosta. Mul oli täna magistritöö kaitsmine ja lahkusin kodust hommikusööki söömata, et kaitsmisele jõuda. Olin aastate pikkuse viivituse järel öelnud, et tahan nüüd tööd kaitsta. Juhendaja oli selleks kohe valmis olnud. Ma polnud tööd üle lugenud ega kaitsekõnet ette valmistanud. Hakkasin mõtlema kõndides, mida kaitsmisel rääkida. Mõtlesin, et räägin, et kui kedagi huvitab, kas ma fašismist kirjutades olen ise ka fašist, siis seda ma ei ole. Nimetan ennast vahel rahvuslik-roheliseks ja vahel rahvuslik-liberaalseks. Mulle tuli meelde, et rahvusluse vastaste arvates rahvuslus siiski ongi fašism. Mõtlesin rääkida, et ajaloos esinevad revolutsioonilised hetked ja mitterevolutsioonilised hetked. Revolutsioonilisel hetkel võidakse meeleavaldajate pihta tulistama hakata, aga nad ei lähe laiali. Mitterevolutsioonilisel hetkel piisab laialiminekuks juba suulisest korraldusest. Mõtlesin, et kiirustasin rahutuse tõttu liigselt, jõuan kaitsmisele kohale paar tundi enne algust ja olen kogu selle aja söömata. Raekoja platsile jõudes vaatasin hoolega tornikella ja nägin, et ma siiski eksisin, on juba kaitsmistund. Ma polnud magistritööd kaitsmisele kaasa võtnud. Minu ees kõndis üks tüdruk, kes keerutas selja taha vaadates. Mõtlesin algul, et ta vaatab mind, aga siis jõudis talle joostes järele tema sõbranna, millest järeldasin, et keerutaja oli vaadanud teda. Järele jõudnud tüdrukul olid käes lilled, võibolla pärast kaitsmise lõppu mulle kinkimiseks. Kõndisin neist mööda ja seejuures riivasin lilli. Mõtlesin, et ostan ühest hoovist auto kõrvalt toitu. Aga selgus, et mul pole rahakotti kaasas. Mõtlesin, et kaitsmine ei pruugi olla edukas, sest midagi oskan küll öelda, aga magistritöö kaitsekõne peab olema pikem kui bakalaureusetöö oma. Kui ütlen kohe alustuseks, et kõne on ettevalmistamata, siis saan võibolla edutu kaitsmise korral korduskaitsmist taotleda.

0 vastukaja: