neljapäev, juuni 17, 2021

Ungari keele tund

Olin ungari keele tunnis. Tunni lõpus ütlesin õpetajale, et ma olen päeva jooksul ungari keelt unustanud, hommikul kodus ma teadsin arvsõnu, praegu mitte. Seepeale hakkas õpetaja neid meelde tuletama. Ta küsis, kuidas üks arvsõna on. Ta ütles kõigepealt, mis variant on vale. Teadsin just seda variant ja kui see vale oli, ei öelnud ma midagi. Arvasin, et õpetaja tahab natuke hääldust täpsustada, aga ta ütles ette hoopis teise sünonüümi. Mõtlesin, et ostan endale internetist ungarikeelse aabitsa ja hakkan seda tõlkima. Küsiti, kuidas on üks ungarikeelne sõna. Otsisin selle sõnaraamatust välja ning ütlesin. Aga kui tahtsin otsida sama sõna teist korda, siis ma seda enam ei leidnud. Võibolla olin varem kasutanud sõnaraamatu eesti-ungari osa asemel ungari-eesti oma või leidnud sõna juhuslikust kohast avades. Sõna ei olnud ka väljendite hulgas. Ütlesin, et seda pole üldse siin.

0 vastukaja: