laupäev, august 24, 2024

Raamatukast

Asusime autodega teele. Üks autojuhtidest oleks nooremana teistest ette kihutanud, aga nüüd oli tal tervis halvem, mistõttu ta oli sunnitud sõitma teistega samas tempos.

*
Leidsin kirjastuse ruumides pappkasti, milles olid minu teises kirjastuse välja antud raamatu "Viimsed päevad" eksemplarid. Küsisin, kas ma ei olegi neid koju viinud. Võis ka olla, et olin oma eksemplarid koju viinud, aga siia olid toodud müügi lõpetamise tõttu uued. Leidsin, et karbis on lisaks mulle tuttavale trükile ka teistsuguse väljanägemisega uuemat trükki. Ütlesin, et see on minu raamat ja mulle pole kõiki trükke antud. Olin varem raamatupoodides näinud ka vahepealseid trükke. Lehitsesin karbist võetud uut trükki. Selgus, et see oli ilmunud ühe teise autori nime all, sest selles ei olnud originaaltekst, vaid ümberjutustus. Ümberjutustamise põhjus võis olla, et see teine autor oskas kirjutada täiuslikuma raamatu kui mina, või siis see, et taheti näidata, mida segaselt kirjutatud raamatust välja loetakse.

0 vastukaja: