Keskkooli ajal õppisin raamatust lõppmängu lipp vankri vastu. Õppisin konkreetsed variandid pähe, aga hiljem läksid need jälle meelest. Nii palju jäi meelde, et kuningas tuleb suruda äärele ja et kui vanker kuningast eemaldub, läheb ta kaotsi. Samuti mäletan, et kui tugevam pool teeb vea, saavutab nõrgem pool vankrikahingu abil patiseisu. Maletrennist on mul meeles, nagu oleksin ühel korral lipu omamise korral hoopis kaotanud, sest vastane võttis vankritulega lipu ära. Viimasel ajal on lõppmängu lipp vankri vastu arvutiga mängides korduvalt ette tulnud. Olen neid juba võiduks analüüsinud, aga eelmine nädal ausa mänguga läks jälle viiki. Analüüsisin täna eelmise nädala lõppmängu käikude tagasivõtmise abil:
Valge: Kf6, Ve6
Must: Kf2, Lg1
128. ... Kf3 129. Kf5 Lg4+ 130. Ke5 Lf4+ 131. Kd5 Ld2+ 132. Kd5 Lc3+ 133. Kd5 Kf4 134. Ve4+ Kf5 135. Ve8 Lc7 136. Vf8+ Kg6 137. Vg8+ Kf7 138. Vg1 Lf4 139. Va1 Ld2+ 140. Ke4 Lc2+ 141. Kf4 Lc4+ 142. Kg5 Lc5+ 143. Kh6 Ld6+ 144. Kg5 Le5+ 145. Kg4 La1 ja valge sai 157. käigul mati.

0 vastukaja:
Postita kommentaar