Mängisime vendadega mängu, milles põrkasid kokku erinevate riikide väed. Püüdsime ennustada, millise riigi väed jäävad võitjaks. Väed liikusid Lõuna-Ameerika suunas. Käis maleturniir. Läksin vaatama ühe tugeva üsna noore mängija partiid. Teine tugev ja temast vanem mängija hakkas seda seisu kõrvallaual analüüsima. Mängija nähes ei oleks tohtinud tema pooleliolevat partiid analüüsida. Mängus oli malelaual üks saar, millele läksid avastajad. Aga laua nurgas väljal a1 peitis pikliku kujuga saare põliselanik ennast puuõõnsuse sisse, nii et avastajad ei saanud aru, et ta on inimene.
*
Oli viimase klassi kooliaasta lõpp. Meile anti päevikusse kirjutamiseks kuupäevi, mis üritused veel suvel tulevad. Öeldi, mis kuupäeval algab klassiekskursioon Inglismaale. Küsisin, kui kaua see kestab. Vastati, et kaks nädalat. Ütlesin, et siis ma ei tule. Olin muretsenud, et ma ei saa lõpueksamiteks õpitud, aga nüüd selgus, et aega on veel palju, mõni eksam tuleb alles juulis. Päevikul olid juulikuu jaoks ka leheküljed olemas. Kokku pidime tegema kolm eksamit. Varem oli lõpuklassis olnud ka matemaatikaeksam, aga tänavu aastal seda vist polnud. Mõtlesin, et hakkan lõpueksamiteks suure hoolega valmistuma. Lõpukirjandiks valmistumiseks kirjutan endale kaustikusse iga päev kirjandi. Selle pikkus oleks üks lehekülg, mõni päev ka kaks. Aga lõpukirjand peab olema neli lehekülge. Kui ma hakkan harjutama lühemate kirjutamist, siis võibolla mul tekib eksamipäeval raskusi harjunust pikema kirjutamisega. Kaustikusse kirjutatud kirjandite grammatikat kontrollin sõnaraamatu ja grammatikaraamatu abil. Võibolla võib neid anda ka emale parandada, ema on filoloog. Aga ükskõik kui hästi ma eksami teen, kui õpetaja peaks minu peale vihane olema, võib ta hinde alla võtta.
pühapäev, jaanuar 15, 2017
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
0 vastukaja:
Postita kommentaar