teisipäev, jaanuar 24, 2017

Esimene ja kolmas semester

Olime minemas ülikooli esimesse inglise keele tundi. Õpetaja andis mulle allkirjastamiseks paberi. Hakkasin juba allkirja panema, aga kui nägin, mille kohta, siis jätsin selle tegemata. Küsiti nõusolekut selle kohta, et allkirja andja lubab endalt pärast surma jäsemed küljest lõigata. Ühtlasi anti meile kirjanditeema, et miks kirjutaja on nõus jäsemete küljest lõikamisega. Mina kirjutasin, miks ma ei ole nõus. Räägiti, et keegi ei anna nõusolekut, aga elundeid on abivajajatele siirdamiseks vaja. Öeldi, et jäsemete eemaldamisest pole midagi, sest kõik nagunii tuhastatakse. Üks poiss vaidles vastu, et ta tahab, et teda maetaks kirstus, siis nägu säilib. Magasin hommikul kodus oma voodis. Teadsin, mis kellaks ma pean kodust ära minema. Ema ja vend juba väljusid. Tõusin voodist ja küsisin nutuhäälega, kas peab juba minema. Mind võidi süüdistada, et ma kogu aeg teesklen nutuhäält. Mulle vastati, et veel ei pea väljuma, kui ma ei taha. Aga öeldi, mis kellaks on vaja minna. See oli ikkagi varasem kellaaeg kui ma arvasin. Olin üles kirjutanud kellaaja nii, et minutite arvul oli null lõpus, aga nüüd selgus, et nulli lõpus ei pea olema, minutite arv oli ühekohaline. Mulle tuli vägisi uni peale. Selleks, et ma magama ei jääks, püüdsin olla kogu aeg püstises asendis. Läksin vannituppa. Seal dušist vesi jooksis. Paistis, et keegi on kraani jooksma unustanud ja see on öö läbi jooksnud. Või seda küll teati, aga kraan oli katki ja seda ei saanud sulgeda. Sest kui ma vahetasin duši jooksmise alumise kraani vastu, siis jooksmine ikka ei lõppenud, samuti mitte siis, kui vahetasin ta duši vastu tagasi. Olin võtnud vannituppa kaasa päevariided. Vaatasin, et need saavad märjaks ja siis mul pole midagi selga panna. Oleksin võinud riided vannitoast välja viia. Selle asemel kaitsesin neid märjaks saamise eest niimoodi, et laotasin neile saunalina peale. Olin ülikoolis. Olime õppinud inglise keelt kolm semestrit ja nüüd tuli lõplik eksam. Sain selle eest nelja. Eelmisel semestril mul oli olnud veel inglise keel viis. Täna võeti hinne alla võibolla sellepärast, et ma esimesel hetkel kõhklesin, kas rääkima hakata. Õpetaja võis mõelda, et eksam näitab, kuidas ma ka mujal reageeriksin, kui minu poole inglise keeles pöördutaks. Nelja saamine oli halb, sest kuigi mul olid suurem osa ajalooeksameid viied, oli Erik küsinud mult kokkusaamisel just, mis mu inglise ja saksa keele hinded olid. Tristan sai inglise keele viie. Ta oli minust varasemas koolis ka inglise keelt paremini osanud. Võibolla ülikooli õpetaja oli mulle varem viisi pannud jutu sisu järgi, aga eksamil pani nelja, sest teadis, et mu hääldus ja grammatika on kogu aeg vigased olnud.

0 vastukaja: