kolmapäev, mai 31, 2017

Kodus ja koolimajas

Toomas kõndis nurgadiivani peal, aga läks kogemata vastu seina ja sai haiget. Tõmbasin laua nurgadiivanist eemale, et selle peal mahuks paremini kõndima. Panime malenuppe karpi. Nuppe oli kaks komplekti segamini, tuli jälgida, et õiged nupud saaks õigesse karpi. Meile tuli külla Karpov ja hakkas ühe poisiga mängima. Olin ühel korral Karpovist kriitiliselt kirjutanud, aga täna vaatasin mängu pealt. Lõpuks jäi valge kuningas kuningatiival lagedale, tema lähedal oli must lipp. Selles kohas mäng lõpetati, öeldes, et sellises seisus tuleb varsti matt.

*
Seisin koolimaja tiivas teisel korrusel koridoris akna juures. Lugesin ühte raamatut, et valmistuda magistrieksamiks. Mõtlesin, et selle raamatu lugemine on ajaraiskamine, sest see ei ole magistritöö teemaga seotud. Siis tuli mulle meelde, et magistrieksam tuleb laiemal teemal kui magistritöö, eksamiks valmistumiseks võib seda küll lugeda. Hakkasin tiivast lahkuma. Tiivalt trepile viivast uksest ei saanud kohe läbi minna, sest enne tuli sealt mitu inimest vastu. Esimesel korrusel hakkas minuga rääkima Helen, et on leitud üks ranits, kas see on minu oma. Läksin korraks eemale ja kui tagasi tulin, seisis Heleni asemel selle koha peal Sander. Temaga rääkisin teemal, et inimkonna teadmiste hulk läheb ükskikisiku teadmiste hulgaga võrreldes järjest suuremaks ja et inimkonna teadmiste hulk pidavat iga kahe aastaga kahekordistuma. Ütlesin, et minu meelest see seaduspärasus ei pruugi alati kehtida. Sander oli nõus, et see on kehtinud arvutiteadmiste kohta, aga kui arvuteid veel ei olnud, siis polnud ka seda seaduspärasust. Läksime klassi 119. Mulle öeldi, et mul on sünnipäev, kas mina kutsun teised klassi sisse. Ma ei istunud esialgu maha, sest minu ja mu pinginaabri koha kõrvale istus Kersti. Mari L. ka imestas, et Kersti tema kõrvale ei istu. Aga Kersti näitas, et klassi ees on televiisor, mis ei ole kaldu tema tavalise, vaid uue koha poole, ta tahab paremini televiisorit näha. Siis hakkas tund pihta. Istusin maha nii, et minu ja Kersti vahele jäi üks tühi tool. Minu pinginaabrit Erikut ei olnud saabunud.

0 vastukaja: