teisipäev, oktoober 12, 2021

Kaunase puiestee

1. Kaunase puiesteele kolisime, kui ma olin 1-aastane, ära kolisime sealt, kui ma olin 9-aastane ja käisin kolmandas klassis.
2. Mõnes varasemas mälestuste sissekandes on sellest tänavast juba juttu olnud, mõnes võib tulla ka edaspidi.
3. Elasime pruunis viiekorruselises majas kolmandal korrusel.
4. Tänaval oli mitu nelinurkselt majadega piiratud erinevat värvi hoovi, meie elasime ühes neist.
5. Meie maja vastas olid pruun lasteaed ja valge lasteaed, natuke hiljem ehitati kaks kollast.
6. Lasteaedade taha ehitati algul vene kool ja hiljem eesti oma.
7. Teises suunas Saare poe suunas minnes olid tee peal Anne tänaval kaks lasteaeda ja kaks kooli.
8. Teises suunas Kaunase puiesteelt Kalda tee suunas minnes olid bussipeatus ja Sõpruse pood.
9. Hiljem tehti vene kooli juurde üks bussipeatus juurde.
10. Pille ja mina sündisime veel Ujula tänaval elamise ajal, kõik neli nooremat venda sündisid Kaunase puiesteel elamise ajal.
11. Naabrilastest mängisime kõige rohkem Pireti ja Kerstiniga, kes elasid naabermajas mitu trepikoda edasi.
12. Kerstini isa soovitas ühel õhtul, et ma järgmisel päeval Kerstinit välja kutsuma läheksin, hakkasin teda välja kutsuma iga päev.
13. Ema ütles mulle, et Kerstinit ma võin välja kutsuda, aga Piret on nii suur tüdruk, et ma teda ei kutsuks.
14. Koos Piretiga tuli sageli mängu ka tema klassiõde Ruth, kes elas temaga samas majas üks trepikoda veel kaugemal.
15. Ruthi peres oli suurem arv lapsi, aga teiste nende pere lastega me ei mänginud.
16. Nimekuju Ruth olen võtnud õe märkmikust, suuliselt hääldati tegelikult Rutt.
17. Elasime linna piiril, algul jäi samale tänavale üks talumaja, mille asemele hiljem üheksakorruselised majad ehitati.
18. Talumaja lähedal kasvasid õunapuud ja seal oli allikas, mida enam ei ole.
19. Kuskil läheduses oli ka Anne mõis.
20. Meie all korteris elasid Ene ja Riina, kellel oli must koer Tont.
21. Ene ja Riina ema oli kooliõpetaja ning käis meid keelamas, et me vaiksemad oleksime, hääled kostsid paneelidest läbi, aga temal pärast kooli pea valutas.
22. Meie vastaskorteris elas algul suur poiss Ott, kes olevat käinud ükskord meie pool jõuluvanaks.
23. Oti korteris õpetati meile peegelpiltide tegemist, mida olen hiljem ka oma blogisse riputanud.
24. Peegelpildi tegemiseks tuli katta peeglipind vesivärvidest mustriga, panna selle peale väike libeda paberi leht ja siis ära võtta, äravõtmisel võis paberit väristada.
25. Hiljem kolis sellesse korterisse Bruno koos kurttummade kaksikõdedega.
26. Kõrgemal korrusel elas perekond, kus oli veel rohkem lapsi kui meie peres.
27. Kõrgemal elas ka venelasest sektsioonivanem ja koristajatädi, kes vahepeal valvas akna peal, millal post tuleb, et selle varastamisele lõppu teha.
28. Vahepeal sain hästi läbi Pireti ja Kerstini vastasmajas elanud Annega, kes hiljem silmapiirilt kadus, võibolla lihtsalt ei tulnud enam minu maja juurde.
29. Ühel korral käis mind õue kutsumas Liis, kes elas meie majas kõrvaltrepikojas.
30. Eesti lastest elasid seal veel Anu ja Kadri ning Leino, aga suurem osa trepikoja elanikke olid venelased.
31. Vahepeal mängisin liivakastis koos teisel korrusel elanud ja hiljem ära kolinud Kristiinaga, kellel oli kaasas tema vanaema.
32. Mängisin liivakastis ka naabermajas elanud Annikaga, aga temaga hakkasime üksteisele liiva silma viskama.
33. Kristiina korteris oli hiljem või käis seal külas poiss nimega Maksim, kes mängis nii eesti kui ka vene lastega.
34. Meie trepikojas esimesel korrusel elasid Heiki, Anneli ja Jüri, lõpus sündis perre vist veel üks laps.
35. Esimesel korrusel teises korteris elas suur poiss Asko, keda Pille klassivennast eristamiseks hüüdsime Suureks Askoks.
36. Asko kogus marke ja tema ema andis ühe tema margialbumitest mulle.
37. Ainsad naabrilapsed, kelle sünnipäevadel me käisime, olid Piret ja Kerstin.
38. Nemad käisid ka meie pere laste sünnipäevadel.
39. Minu kampa kuulusid Kerstin ja Klaus, vaenalaste kambas olid Pille, Piret ja veel mõned tüdrukud.
40. Kahe vaenuliku kamba liikmed kuulusid ühiselt ka ühte suuremasse kampa.
41. Kahe pere lapsed rääkisid, et igaühel on oma maad, millest on varasemas sissekandes juba juttu olnud.
42. Kampade tegevus oli seotud vihikutesse ja märkmikutesse kirjutamisega, väiksemate kampade puhul ka nende märkmikute peitmisega.
43. Ükskord tehti suurema arvu laste osalusel lasteaia õuel tsirkust.
44. Annikaga samas trepikojas elas kaks tüdrukut, kelle ühe nime kirjapilt võis olla Monika ja teist nimetasin ma Iljaana, aga seletati vist, et õige nimi võis olla Jaana.
45. Meie trepikojas kõrgemal korrusel elas üks vene poiss, keda hüüdsime Kirjavargaks.
46. Meie maja kõige kaugemas trepikojas elasid Väike-Riina ja Ilmar.
47. Tavaliselt eesti lapsed vene lastega ei mänginud, aga Väikse Riina kohta öeldi ühel korral, et tema mängib venelastega.
48. Eesti ja vene laste vahel oli kaklusi.
49. Pireti ja Kerstini trepikojas elas kojamees koos ühe inimesega, kes ei osanud rääkida.
50. Ära kolides oli mul kahju, et kamba organiseerimine jäi pooleli.

0 vastukaja: