laupäev, oktoober 16, 2021

Rootsi aja algus

Istusin esimeses pingis ja minu taga istus Peep. Ta pidi kirjutama kontrolltööd. Kui õpetaja parajasti eemal oli, küsis Peep minult Rootsi aja alguse kohta Eestis. Vastasin, et Rootsi aeg algas järk-järgult. Eesti vallutamine oli seotud Kolmekümne aastase sõjaga. Sõditi peamiselt Saksamaa ja Prantsusmaa vahel, aga sõditi ka Eestis. Mõtlesin, et oleks võinud veel lisada, et kui Põhja-Eestis oli juba Rootsi aeg, oli Lõuna-Eestis veel Poola aeg. Aga kui Peep hakkas paberile daatumeid kirja panema, vaatasin, et tegelikult teab ta neid rohkem kui mina. Võibolla oli ta nende päheõppimiseks kasutanud minu meetodit. Õpetaja tuli tagasi. Ta vaatas Peebu tööd ja ütles, et kas ta on tõesti kirja pannud ainult daatumeid. Peep tõmbas seepeale kõik kirja pandud read ühekaupa maha. Mina ütlesin, et ülikooli eksamitel küsiti ainult daatumeid ja hindasid. Mari S. hakkas taga pingis rääkima, et mõnel on vale eksamineerimisviisi tõttu kõrge enesehinnang, seetõttu käivad nad päeva jooksul internetis teist korda veel ja kolmandat korda veel. Ma hästi ei kuulnud tema juttu, sest ta ei rääkinud kogu klassile, vaid lähemal istujatele.

0 vastukaja: