pühapäev, aprill 03, 2022

Tsivilisatsioonide piirid

Eilses ajalehes kirjutati, et need, kes ütlevad, et Ukrainas toimub tsivilisatsioonide vaheline sõda, on Putini pooldajad. Võibolla Putini pooldajad ka ütlevad seda, aga ma olen viidanud Huntingtoni raamatule "Tsivilisatsioonide kokkupõrge", kus arvati, et Ukraina keskel on tsivilisatsioonide piir, mul pole andmeid, et Huntington oleks Putini pooldaja. Ta ei kirjutanud spetsiaalselt Venemaast, vaid kõigist tol ajal olemas olnud tsivilisatsioonidest. Venemaaga seoses mainis ta veel Tšetšeenia sõda ja arvas, et Venemaa ei saa seda võita, kuna Tšetšeeniat toetab terve islami tsivilisatsioon. Nimetatud ajaleheartiklis arvati, et teise Tšetšeenia sõja Venemaa siiski võitis, kuigi aastal 2014 kirjutati mulle feisbukis, et Tšetšeenia ei ole alistatud. Huntingtoni raamatu miinusena on nimetatud, et see võib peale reaalsuse seletamise ka reaalsust kujundada. Olen lugenud ka teistsuguseid tsivilisatsiooniteooriaid, mis Huntingtoni omast mõnevõrra erinevad. Masaryk arvab, et Venemaa on Euroopa, kuigi selle eilne päev. On leitud Putini riigi ja fašistliku riigi vahelisi sarnasusi, aga ega Mussolini ja Hitleri riigid ei olnud õigeusu tsivilisatsioon.

0 vastukaja: