reede, juuni 24, 2022

Jaanimuusika

Ma ei tee küll tänavu jaanituld, aga tähistasin jaanilaupäeva pikalt. Kuulasin jaanimuusikat eesti, inglise ja läti keeles. Esimesena otsisin juutuubist välja oma isa sõnadega laulu "Jaanipäev", järgmiseks samuti tema sõnadega natuke laiemal teemal laulu "Talupoja kalender", aga selles mainitakse ka jaanituld. Siis meenus, et üks laul, millest ma lapsepõlves midagi teadsin, oli "Jaan läheb jaanitulele". Sisestasin selle pealkirja otsingusse. Selgus, et see oli rahvalaul, kuulasin sellest palju variante. Sama otsinguga kuulasin ka ühte Kukerpillide muuteemalist ja teise pealkirjaga laulu. Järgmiseks tegin otsingu "Saaremaa valss", mis on samuti jaaniöö teemaline. Kuulasin ka sellest umbes nelja varianti. Edasi kuulasin kahte välismaa jaanilaulu inglise ja kolme läti keeles. Mul on kuskilt meelde jäänud, et Lätis on jaanipäev veel tähtsam kui Eestis, aga leitud lätikeelsetel lauludel väga suured klikkide arvud ei olnud, osadest eestikeelsetest lindistustest küll suuremad.

Pärast kirjutasin ühte kaustikusse piduliku lehekülje. Sinna kaustikusse olen viimastel aastatel harva kirjutanud, aga vahel siiski. Hommikul käisid siin kaks korda Toomas ja Elisabet. Elisabet joonistas ja võttis pooleli jäänud pildi koju kaasa, et seal oma vildikatega jätkata. Täna kõndisin linnaosas, kus inimestel on oma aedasid, aga jaanitulesid sel kellaajal ei näinud. Pärast õhtul tungis minu tuppa kuskilt suitsulõhna.

0 vastukaja: