Kui ühel korral kirjutasin, et vaatasin kommenteeritud diagrammidega partiist ainult lõppmängu osa, siis täna vaatasin ühest partiist ainult keskmänguosa. Partiile oli raamatusse pandud kolm diagrammi, vaatasin teisest diagrammist kolmandani. Keskmängus võitis üks pool kombinatsioonide abil kaks enametturit, lõppmängu jäi veel realiseerimine, selle tegi raskemaks, et enametturid olid laual topeltetturi kujul. Mäletan, et kooliajal ei saanud ma käikudest aru isegi kommentaari läbi lugemise järel, aga täna tulin osalt suurmeistritega samadele ideedele juba enne kommentaari või partiikäigu lugemist. Kooli ajal ma jõudsin vaadata partiisid tervikuna, mis näitab, et ma kiirustasin rohkem. Võisin küll juba mängu ajal pikalt mõelda, aga mulle polnud õpetatud, et ma loeks raamatuid sama aeglaselt. Kasparov vist kirjutas, et ka maailmameistrid teevad analüüsis rohkem vigu kui praktilise partii ajal. Treener Rei refereeris kunagi ühte tugevat maletajat, kes arvas, et pool treeningu mahust peab olema keskmäng. Õppijad võivad eriti avangule ja ka lõppmängule rohkem keskenduda, sest neid saab pähe õppida. Idee poolest on male eesmärk mõtlemine, mitte varasemate mõtete kordamine.
pühapäev, september 07, 2025
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
0 vastukaja:
Postita kommentaar