esmaspäev, detsember 24, 2012

Lauluridade muutmine

Kaks maletajat läksid pärast mängu kaklema ja jagasid üksteisele hoope. Püüdsin neid lahutada ja seisin nende vahele. Kui paistis juba, et nad on rahunenud, tahtsid nad uuesti lööma hakata. Läks veel natuke aega, siis küsisin, kas nad on rahunenud. Nad kinnitasid, et on. Olin kuulnud, et kes kaklejaid lahutama läheb, saab ise peksa, aga minuga polnud seda juhtunud. Istusime ümber laua. Harujõe rääkis, et kui ta kuuleb mõnda laulurida, oskab ta selle kohe rahvalaulu põhimõttel ümber teha. Ta tõi näite:
Selle peale ei tulda.
Kaks hõbedat, kaks kulda.
Räägiti, et rahvalauludel on ainult kaks erinevat viisi. Mina olin nende vahel rohkem erinevusi märganud.

*
Hakkasin kooli minema. Ilm oli natuke vihmane. Hoidsin käes jõuludeks ostetud jakki ja otsustasin selle selga panna. Algul olin mõelnud, et kannan seda ainult kodus, aga nüüd leidsin, et sellega võib kooli ka minna. Bussipeatuses otsisin raha juhilt pileti ostmiseks. Algul mõtlesin, et maksan kahe mündiga, aga siis võtsin sõrmede vahele kolm. Summa oli viis eurosenti. Buss hakkas enne sõitma, kui ma jõudsin pileti osta. Ütlesin, et ostan järgmises peatuses. Küsisin ühelt poisilt, mis pilet maksab. Ta vastas, et kaks eurot. Mul oli olnud ettekujutus, et palju vähem. Pidin suurema raha välja otsima. Järgmises peatuses ma ka piletit osta ei jõudnud, seda tuli teha sellest järgmises.

0 vastukaja: